فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان کشور به همراه فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از پایگاههای حفاظت منابع آبزیان استان هرمزگان بازدید کردند.

به گزارش صبح دریانیوز ، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان کشور در حاشیه این بازدید به نقش مهم یگان حفاظت منابع آبزیان در جلوگیری از صید‌های مخرب ، حفاظت از صیدگاه‌ها و گونه‌های با ارزش دریایی اشاره کرد و افزود : برخورد قانونی با متخلفان صید و کسانی که حیات آبزیان دریایی را به مخاطره می‌اندازند سرلوحه کاری یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات در سرتاسر کشور است.

سرهنگ هادی دیده ور با بیان اینکه همکاری و حمایت از یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات تاثیر بسزایی در کاهش تخلف‌ها دارد گفت : پشتیبانی جامعه صیادی نیز عامل مهمی در ارتقاء فعالیت‌های این یگان برای برخورد با متخلفان صیادی هرمزگان است.

سرهنگ دیده ور فعالیت های شیلات استان در مقابله با صید غیرمجاز و سایر ماموریت های این یگان را قابل تقدیر و زمینه ساز رضایتمندی جامعه صیادی خواند.

وی اضافه کرد : از مأموریت‌‌های اصلی این دستگاه حفاظت از منابع عظیم و ثروت عمومی و خدادادی در خلیج فارس است که با همکاری صیادان در این خلیج مهم، گام‌های اساسی برداشته شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان کشور با اشاره به اینکه صیادان باید قوانین صیادی و مرزی را رعایت کنند ، گفت : مرزبانی ، محیط زیست و سازمان شیلات؛ بایستی همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند تا مشکلات برای صیادان مرتفع و از صید بی رویه منابع آبزی جلوگیری شود.

در ادامه فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به وجود ۲۲۰۰ کیلومتر مرز آبی در این استان و بیشترین میزان صیاد با بیش از ۳۵هزار نفرو تولید۳۵۰ هزار تن در مجموع صیدو صیادی و آبزی پروری رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است که این آمار نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور را دارد.

سرهنگ مسعود احسانی با اشاره به گستره وسیع سواحل و منطقه صید و صیادی در استان هرمزگان از حفاظت منابع آبزیان شیلات به عنوان یک رکن اساسی صید و صیادی یاد کرد و گفت : خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات کشور و استان،نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین دستگاه قضایی به وجود آمده است که تداوم آن بی شک اتفاقات خوبی برای صید و صیادی و ذخایر آبزیان رقم خواهد زد.

سرهنگ احسانی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات در این یگان در کنار گستردگی نوارساحلی هرمزگان ، برخورداری این استان از بزرگترین ناوگان صیادی کشور ، بیشترین صیاد و بنادر صیادی در سطح کشور گفت : حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان در آبهای تحت حاکمیت جهموری اسلامی ایران و همچنین ایجاد آرامش دریا در حوزه صید و صیادی از مهمترین وظایف این یگان است که با تعصب و تلاش مجموعه شیلات هرمزگان با وجود همه کمبود و کاستی ها به بهترین شکل ممکن در حال انجام است.

پایان خبر /