معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه، مشاور و مدير كل دفتر هماهنگي امور استانها سازمان شیلات ایران، نماینده مردم هرمزگان در مجلس، فرماندارشهرستان، مدیر کل شیلات هرمزگان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان  و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و جمعی از مدیران شیلاتی از بندر صیادی کنگ بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات با اشاره به ظرفیت ها و دست آوردهای خوب شیلاتی در شهرستان بندر لنگه گفت: خوشبختانه به خوبی شکوفایی و پویایی فعالیت های شیلاتی در شهرستان بندرلنگه مشهود است.

سید حسین حسینی با اشاره به اینکه فعالیت بالغ بر هزار و۱۱۴ فروند شناور صیادی در پنج بندر صیادی و ۹ موج شکن مردمی که منجر به صید سالانه بیش از۷۰ هزار تن انواع آبزیان و اشتغال مستقیم بالغ بر۱۵هزار نفر در این شهرستان می گردد، بیانگر نقش مهم و اهمیت بندرلنگه در حوزه صید و صیادی کشور است.

وی افزود: وجود دو کارخانه پودر ماهی و بالغ بر ۱۴ واحد عمل آوری و دیگر صنایع شیلاتی در این شهرستان نیز  نشان دهنده گام های خوب در مسیر ارزش افزوده صید و صیادی و فعالیت های شیلاتی است.

مدیر کل شیلات هرمزگان در ادامه افزود: بدر کنگ با ۱۴۷ فروند لنج صیادی، ۱۹۲ فروند قایق صیادی و بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم در حوزه صیادی ،حدود سه هزارتن از میزان صید کشور را به خود اختصاص داده است.

مسعود بارانی همچنین با اشاره به اهمیت حفظ ذخایر آبزیان در دریا،بر پرهیز از صید به روشهای مخرب، غیر مجاز و رعایت کلیه دستورالعمل هایی که از سازمانشیلات ایران صادر می شود تصریح کرد: حرکت خوب جامعه صیادی استان در مسیر صید و صیادی مسئولانه و پایدار، بدون شک رسیدگی به مشکلات جامعه شیلاتی، صیادان و بنادر صیادی موجب توسعه و رونق صید و صیادی و افزایش رضایتمندی فعالان در این عرصه می شود.

گفتنی است، در این بازدید ضمن دیدار چهره به چهره با جمعی از صیادان، از سازه های زیستگاه مصنوعی در بندر صیادی کنگ نیز بازدید شد.

پایان خبر /

  • منبع خبر : بندرصیادی