مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به بازرسی از ۶ هزار و ۶۰۰ شناور صیادی در استان گفت : تعداد ۱۳ هزار و ۲۰۰ نشان بازرسی بر روی موتور و بدنه این شناورها نصب شده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، حسین عباس‌نژاد در تشریح فرآیند ثبت قایق‌های صیادی با اشاره به نصب ۱۳ هزار و ۲۰۰ نشان بازرسی بر روی شناورهای صیادی ، تعداد گواهینامه‌های ایمنی صادر شده در استان هرمزگان را چهارهزار و ۵۷۰ فقره عنوان کرد.

عباس‌نژاد بیان کرد : پس از صدور مجوز صید و صیادی از درگاه ملی مجوزها از نیمه نخست تیرماه، مراجعه ثبت قایق‌های صیادی به اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان شروع و تاکنون ۶ هزار و ۱۷۰ پرونده ثبت قایق‌های صیادی در این اداره‌کل تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تعداد بازرسی از شناورها از مراجعه و تشکیل پرونده ثبت قایق‌های صیادی پیشی گرفته است ، تعداد گواهینامه ثبت صادره را نیز سه‌هزار و ۹۳۰ فقره اعلام کرد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، برای اجرای تمامی این فرآیندها اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بسیج تمامی منابع و امکانات در ۱۱ بندر سازمانی اقدام به دریافت مدارک متقاضیان و تشکیل پرونده‌های ثبت شناورها کرده است.

عباس‌نژاد تاکید کرد : متقاضیانی که تاکنون برای دریافت گواهینامه ایمنی و تکمیل مدارک اقدام نکرده‌اند در اسرع وقت از طریق نمایندگان به موسسه‌های رده‌بندی و ادارات بازرسی و ثبت شناورها مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک خود و مغایرت‌های احتمالی اقدام کنند.

وی در خصوص مکان تحویل گواهینامه‌های ثبت قایق‌های صیادی به مالکان شناورهای صیادی خاطرنشان کرد : صیادان می‌توانند با مراجعه به اداره بازرسی و ثبت شناورها در بندرعباس و ادارات بنادر و دریانوردی بندرلنگه و جاسک اقدام به دریافت گواهینامه‌های ثبت قایق‌های صیادی کنند.

پایان خبر /