معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت : ۲۷ مهرماه سال‌جاری نتیجه پیش‌ ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، احسان کامرانی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای مجریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ، اظهار کرد : برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و با کیفیت‌تر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، آموزش مجریان انتخابات در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها در دستور کار قرار دارد.

کامرانی ادامه داد : به‌زودی استان هرمزگان میزبان دو کارگاه آموزشی «برگزاری انتخابات» با حضور مسئولان کشوری، فرمانداران، بخشداران و دست اندرکاران برگزاری انتخابات خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر آمادگی کمیته پشتیبانی انتخابات جهت تجهیز وتامین امکانات و نیروی انسانی ستادهای انتخاباتی استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها، تصریح کرد : کمیته‌های چهارگانه انتخابات استان هرمزگان در آمادگی کامل قرار دارند و نسبت به حساسیت موضوع آگاهی لازم را کسب کرده‌اند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با ذکر این نکته که بخشی از فرآیند انتخابات پیش رو به صورت الکترونیکی انجام می‌شود ، ابراز کرد : با توجه به الکترونیکی بودن بخشی از فرایند انتخابات، مسئولین مرتبط باید برای برقراری اتصال تمام بخشداران و فرمانداران به شبکه فیبر نوری تلاش کنند تا این مهم طی فرصت آینده محقق شود.

کامرانی با اشاره به جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی در توسعه و سرنوشت کشور، تشریح کرد : خوشبختانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان مورد استقبال گسترده نخبگان و فرهیختگان قرار گرفته است و در حال حاضر ۴۰۱ نفر جهت کاندیداتوری نمایندگی مجلس فرایند پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند که از این تعداد ۳۴۱ نفر آقا و ۶۰ نفر خانم هستند.

وی افزود : در مجموع ۲۲۸ نفر در حوزه انتخابیه مرکز استان هرمزگان، ۸۸ نفر در حوزه انتخابیه شرق استان و ۸۵ نفر در حوزه‌ غرب استان داوطلب نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با ذکر این نکته که ۲۶ مهرماه تکلیف متقاضیان داوطلبی مجلس شورای اسلامی مشخص خواهد شد ، اظهار کرد : افرادی که در تاریخ ۲۶ مهرماه سال‌جاری تائیدیه پیامکی مبنی بر داوطلبی کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی دریافت کرده‌اند به مدت یک هفته فرصت دارند فرآیند ثبت نام نهایی خود را انجام دهند.

احسان کامرانی ادامه داد : افرادی که موفق به اخذ تائیدیه جهت ثبت نام نهایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نشده باشند می‌توانند در تاریخ ۲۶ مهرماه درخواست اعتراض خود را ثبت کنند و طی ۲۴ ساعت آینده پاسخ و نتیجه آن را مشاهده کنند.

پایان خبر /