رییس اداره پست شهرستان قشم گفت : ۲۹۹ هزار و ۲۸ مرسوله پستی شامل پست ویژه ، پیشتار ، سفارشی و عادی از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه در این شهرستان مرزی توزیع شده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، امید صحراگرد افزود : در این مدت ۱۳۶ هزار مرسوله در شهر قشم ، ۵۴ هزار و ۴۲۹ مرسوله در شهر بندری درگهان و ۱۰۷ هزار و ۶۰۲ مرسوله از سوی موزعین و نامه رسانان در مناطق روستایی این جزیره توزیع شده است.

صحراگرد ادامه داد : از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات هوشمندسازی شبکه پستی در قالب سامانه های قبول و توزیع مرسوله و ناوگان حمل و نقل ساماندهی در این شهرستان مرزی ارتقا یافته است و اکنون یک شبکه قوی حمل و نقل تقریبا همه مناطق بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس را زیر پوشش خدمات پستی قرار می دهد.

وی توضیح داد : مرسولات پستی از دفاتر دولتی و بخش خصوصی در قشم تا ساعت ۱۴:۳۰ و از سایر شهرها و روستاهای این جزیره تا ساعت ۲۰ هر روز جمع آوری می شود و سپس صبح روز بعد مرسولات روزانه از قشم، با توجه به نوع سرویس های پستی و با توجه به مساعد بودن شرایط جوی از طریق دریا، جاده، ناوگان ریلی و هواپیما به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

رییس اداره پست شهرستان قشم با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا خدمات دهی نوین به قشموندان را افزایش دهیم ، اضافه کرد : اداره پست این جزیره با ۶ نفر موزع برای توزیع مرسولات شهری در شهر قشم و ۳۷ نفر موزع در قالب نمایندگی توزیع مرسولات روستایی به ارایه خدمات می پردازد.

امید صحراگرد با اشاره به اینکه قشموندان، شبکه پست را بزرگترین، مطمئن‌ ترین و ایمن‌ ترین سازمان خدمات رسان می‌ دانند و سهم پست در تحولات اقتصادی باید توسعه و افزایش یابد ، گفت : نظم ، سرعت و امانت داری از ویژگی های کارکنان این اداره پست است و این کارکنان، اصول مشتری مداری و اعتماد سازی در خدمات رسانی را همیشه سر لوحه فعالیت های خود قرار داده اند و با اصلاح ساختار مناسب، باید بتوانیم بهترین و با کیفیت ترین خدمات را ارایه دهیم.

صحراگرد با اشاره به اینکه حضور پست موجب کاهش آلودگی های زیست محیطی و کاهش ترافیک شهری می شود ، افزود : از مجموع ۳۱ دفتر پستی که در قشم وجود دارد، ۲ دفتر دولتی است و ۲۹ دفتر با همکاری بخش خصوصی اداره می شود.

وی اظهار کرد: در این جزیره سه دفتر پیشخوان در شهر قشم، ۲ دفتر در درگهان، یک دفتر در سوزا و ۲۵ دفتر روستایی آی. سی. تی (ICT) فعالیت های پستی را انجام می دهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

پایان خبر /