مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت : طی شش ماهه نخست سال جاری مردم و نیکوکاران مبلغ 33 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات خود را به کمیته امداد استان پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمید باسره در جلسه شورای زکات استان هرمزگان که گزارشی از عملکرد زکات استان ارائه نمود ، اظهار داشت : طی شش ماهه نخست سال جاری مردم و نیکوکاران مبلغ ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات خود را به کمیته امداد استان پرداخت کردند که این میزان زکات جمع آوری شده نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.

باسره افزود : زکات جمع‌آوری شده در قالب زکات فطریه و کفارات به مبلغ ۲۳ میلیارد تومان ، زکات واجب به مبلغ هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و زکات مستحبی نیز مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین هزینه کرد زکات در سرفصل معیشتی نیازمندان بوده است ، تصریح کرد : امسال مبلغ ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جهت معیشت نیازمندان و مابقی در سرفصل های کمک هزینه های درمانی ، تعمیر مسکن، جهیزیه و کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند مصرف شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه ۷۵۸ روستای استان هرمزگان مشمول پرداخت زکات در استان هستند ، بیان کرد : شهرستان قشم بیشترین سهم زکات جمع آوری شده در استان قرار دارد که جای تقدیر و تشکر از مردم و خیرین در پرداخت زکات و همچنین از اعضای شورای زکات این جزیره را دارم.

پایان خبر /