معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان گفت : ۶۸ واحد صنعتی و تولیدی راکد در هرمزگان احیاء شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، عادل شهرزاد با اشاره به اقدامات دولت برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی در استان هرمزگان ، بیان کرد : در این مدت ۱۳ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی و ۵۵ واحد تولیدی در خارج از شهرک‌های صنعتی استان احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

شهرزاد تصریح کرد : هفت ناحیه صنعتی جدید در ۶ ماهه نخست امسال در این استان ایجاد و بیش از ۲۷ واحد تولیدی در این نواحی مستقر شد.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان رتبه نخست احیای واحدهای تولیدی راکد در سال ١۴٠١ با احیای ۵٢٢ واحد به دست آورد ، بیان کرد : ۶۸ واحد در ۶ ماهه نخست سال ١۴٠٢ به چرخه تولید بازگشته‌اند که موید تحول اقتصادی قابل توجهی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان تصریح کرد : طبق آمارها در سال ١۴٠١ تعداد ۹ هزار و ۱۷۵ واحد صنعتی در داخل شهرک‌های صنعتی و ٩١۶ واحد خارج از شهرک‌های صنعتی و در سال ١۴٠٢ تعداد ۶۴ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی و ۵۵١ واحد در خارج از شهرک‌های صنعتی ظرفیتشان ارتقا یافته است.

شهرزاد ، کاهش نرخ بیکاری در استان را کار مهم دیگر دولت سیزدهم برشمرد و گفت : آمار رسمی کشور نشان می‌دهد در ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم نرخ بیکاری استان معادل ١٨.٢ درصد، در پایان سال ١۴٠١ به ١۵.٣ درصد و در ۶ ماهه نخست سال ١۴٠٢ به ١١.۵ درصد کاهش یافته که کاهش ۶.٧ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه از لحاظ کاهش نرخ بیکاری استان هرمزگان یکی از سه استان برتر دسته بندی شده است ، ادامه داد : بیش از ۵٠ هزار و ٧٠٠ نفر شغل پایدار در سال ١۴٠١ و اشتغال‌زایی برای بیش از ٢۵ هزار نفر در ۶ ماهه نخست سال ١۴٠٢ در آمار رسمی کشور ثبت شده و قابل مشاهده است.

پایان خبر /