استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تیپ بندی قراردادها در دستور کار قرار گیرد ، گفت : با انعقاد قراردادهای حقوقی و قانونی و ایجاد زیرساخت‌های نرم افزاری می توان مشکلات و اختلافات بین تعاونی‌ها را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در هفدهمین دوره آئین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان ضمن تبریک هفته تعاون به تلاش‌گران و فعالان این حوزه با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم دولتی مردمی است ، اظهار داشت : تعاون می‌تواند یک نماد و مشخصه در عرصه اقتصادی باشد چرا که منطبق ترین مدل اقتصادی برای این شعار دولت مردمی همین مسئله است.

وی با اشاره به تاکیدات مسئولان عالی رتبه نظام به ویژه رئیس جمهور در این خصوص گفت: کاهش تعاونی‌های فعال از ۶ هزار به ۲ هزار ناشی از اختلافات بین تعاونی‌هاست که باید از قبل پیش‌بینی و راهکارهای جلوگیری از آنها ارائه می‌شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به تشکیل کارگروه با عضویت مجموعه استانداری بیان کرد: اگر بتوانیم مسائل و مشکلات بین تعاونی که ریشه فرهنگی دارند را حل کنیم، ظرفیت قابل توجهی را می توانیم فعال کنیم.

دوستی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌ها دو حوزه اصلی هستند تاکید کرد: با محکم کردن زیرساخت‌های نرم افزاری، قواعد حقوقی و قانونی می‌توان مانع از به مشکل خوردن تعاونی‌ها شد و از تلفات در این عرصه جلوگیری کرد چون بخش عمده‌ای از تعاونی‌هایی که ایجاد می‌شوند یا از بین می روند و یا دچار اختلافات و مسائل حقوقی می‌شوند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید فرمت تیپ قراردادی برای تعاونی‌ها و یا رسته‌های مختلف ایجاد کرد، گفت: اگر از تیپ‌های قراردادی با همکاری و مشاوره تیم حقوقی در این حوزه استفاده کنیم، مشکلات کاهش می یابد و از بروز  اختلافات جلوگیری می‌شود.

دوستی گفت: کارگروه حل مسائل تعاونی مسکن را ادامه دهید و آن را از واژه خاص مسکن به کارگروه حل مسائل تعاونی‌ها و حوزه‌های مرتبط با آنها بسط دهید.

وی با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها روی تیپ بندی قراردادها کار کنند، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تعاونی‌های زیادی شکل خواهند گرفت و مسائل آنها شروع می‌شود بنابراین با توجه به تجربه مسکن مهر می طلبد در رابطه با پایه تعاونی‌ها با روش مناسب تری اقدام کنیم.

گفتنی است در این مراسم از تعاونی‌های پیشرو چکاد دریا، مروارید شکیل قشم، شتابکاران خلیج فارس، کشتیرانی پاکار، کارمندان اداره کل بنادر و دریانوردی، آفرید دریای قشم، پخت نان‌های محلی و خمیرک گندم طلایی بهده، آرد صدف خلیج فارس، مصرف کارکنان گمرک بندرعباس، خوداشتغالی قالیبافی کولغان درتوجان، اتحادیه مرزنشینان استان، مه شیرسازه، سهام عدالت شهرستان بندرعباس و مروارید بندرپل تجلیل شد.

انتهای پیام