فرمانده انتظامی استان از کشف یک فقره زمین خواری به میزان ۱۸ هزار و 625 متر مربع به ارزش 22میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،سردار غلامرضا جعفری بیان داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان بندرعباس با اقدامات تخصصی پلیسی موفق به شناسایی و کشف تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت و ساز در روستای خورچاه از توابع بخش قلعه قاضیبندرعباس شده و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

جعفری افزود: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری نمایندگان اموراراضی زمین های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی ا و بناهای احداث شده در این زمین ها تخریب شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این عملیات متراژ ۱۸هزار و ۶۲۵ متر مربع از اراضی دولتی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار امور اراضی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ارزش زمین های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط پرونده قضائی تشکیل و به همراه دو متهم جهت ادامه سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

جعفری با بیان این که زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند، از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام