استاندار هرمزگان از اتصال ۹ روستا در شهرستان‌های هرمزگان به شبکه اینترنت پر سرعت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی با اشاره به تلاش دولت جهت توسعه عدالت اجتماعی ، زیرساختی و ارتباطی ، اظهار داشت : از بدو آغاز به کار دولت سیزدهم، روستاهای بسیاری در استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

دوستی با تاکید بر اینکه همواره تلاش‌ کرده‌ایم امکان برقراری اتصال به اینترنت را برای دورافتاده‌ترین روستاها نیز ایجاد کنیم ، گفت : در شهریورماه سال جاری، ۹ روستا در شهرستان‌های مختلف به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه ارتباطات باعث کاهش شکاف دیجیتالی شهر و روستا می شود ، عنوان‌ کرد : روستاهای گله‌گاه ، لایگزان از توابع شهرستان حاجی‌آباد و روستاهای هیئت‌آباد ، چراغ‌آباد و جعفرآباد از توابع میناب به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد : روستای چاه دسدان از توابع شهرستان بستک، بندرشیو از توابع پارسیان و روستای بستو از توابع بندرخمیر دیگر روستاهایی هستند که به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

دوستی با بیان اینکه برای اتصال این روستاها به اینترنت ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، هزینه شده است ، گفت : با ایجاد زیرساخت‌های جدید در این روستاها ، ۹۸۴ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳ هزار و ۶۷۰ نفر می‌توانند از امکان اتصال به اینترنت استفاده کنند.

پایان خبر /