به گزارش صبح دریا نیوز، وی با اشاره به راهکار ۱۷-۳ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: این سند بر اصلاح و بهروزرسانی روشهای تعلیم و تربیت با تأکید بر روشهای فعال، گروهی و خلاق و توجه به نقش الگویی معلمان تأکید دارد. بر همین اساس، اصلاح روشهای آموزش و تحول در محیطهای یادگیری در استان برنامهریزی و اجرا میشود.
معاون آموزش ابتدایی استان هرمزگان هدف اصلی این طرح را جایگزینی روشهای تدریس فعال مبتنی بر کار گروهی و خلاقانه بهجای روشهای سنتی در کلاسهای درس و سایر محیطهای یادگیری دانست و گفت: در این رویکرد، معلمان بهعنوان راهبران آموزشی و تربیتی، نقش محوری در هدایت فرآیند یاددهی – یادگیری و تربیت ایفا میکنند و دانشآموزان با مشارکت فعال در کار گروهی، مهارتهای ضروری برای زندگی در دنیای امروز را کسب خواهند کرد.
حاجیزاده از تشکیل کمیته تخصصی اصلاح روشهای آموزش و تحول در محیطهای یادگیری خبر داد و افزود: اطلاعرسانی گسترده، شبکهسازی و تشکیل اجتماعات یادگیری از جمله اقدامات اجرایی این طرح خواهد بود. وی تأکید کرد: معلمان در این اجتماعات با تولید و بهاشتراکگذاری محتواهای آموزشی، اجرای روشهای تدریس خلاقانه و بهرهگیری از فناوریهای نوین، زمینه یادگیری اثربخش و پویا را برای دانشآموزان فراهم خواهند کرد.
وی همچنین بر انتخاب سرگروهها و تشکیل اجتماعات یادگیری ۱۵ تا ۲۰ نفره به تفکیک پایههای اول تا ششم در تمامی شهرستانها و مناطق استان تأکید کرد و گفت: این گروهها با سرگروهی معلمان توانمند، مجرب و علاقهمند به شبکهسازی، آغاز به کار خواهند کرد.
معاون آموزش ابتدایی استان در پایان تصریح کرد: معاونان آموزش ابتدایی شهرستانها و مناطق موظفاند تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۳، اطلس شبکهسازی و نمایه ساختارهای ابتکاری و خلاقانه تشکیل اجتماعات یادگیری معلمان را تدوین و اجرایی کنند.
پایان خبر/
Wednesday, 12 March , 2025