سومین جشنواره مسئولیت اجتماعی (قاف) با حضور شماری از مقامات برگزار و تندیس این جشنواره به شرکت فولاد هرمزگان اهدا شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، سومین جشنواره مسئولیت اجتماعی (قاف) با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معاون وزارت کار و رفاه اجتماعی ، نمایندگان اتاق بازرگانی ، نمایندگان اتاق تعاون تهران در مرکز همایشگاه بین‌المللی صدا و سیما برگزار با محوریت مسئولیت اجتماعی شرکتی برگزار شد.

مقوله مسئولیت اجتماعی طی یک دهه اخیر جای خود را در ادبیات مدیریتی سازمان‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی پیدا کرده و به تدریج در حال نهادینه شدن است و «جشنواره ملی قاف» با هدف هم‌فکری و هم‌افزایی فعالین، متخصصین و کارشناسان این عرصه، و همچنین شناسایی و تجلیل از برترین شرکت‌های کشور در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی برگزار می‌شود. مهم‌ترین اهداف این رویداد عبارتند از ترویج گفتمان مسئولیت اجتماعی در میان سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات بخش خصوصی و دولتی، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و عملی و تجارب موفق جهانی در حوزه CSR، آموزش، شبکه‌سازی و هم‌افزایی و انتقال تجربه در میان فعالین حوزه مسئولیت اجتماعی و معرفی و تجلیل از شرکت‌ها و موسسات پیشرو در حوزه CSR.

با در نظر گرفتن آرا و نظرات گوناگون در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی، محورهای اصلی جشنواره بر اساس سند «استاندارد ملی مسئولیت اجتماعی» تعیین شد که شامل حکمرانی سازمانی، رویه‌های مرتبط با نیروی کار، رویه‌های کاری منصفانه، مسائل مصرف‌کننده و جلب مشارکت و توسعه جامعه محلی.

هیئت داوران به اتفاق آرا، شرکت‌های برتر در هر یک از موضوعات را بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده مشخص کرده و در پایان، به شرکت برتر در هر یک از محورهای پنج‌گانه، «نشان سیمرغ مسئولیت اجتماعی» اعطا می‌کند که در این بین، شرکت فولاد هرمزگان نیز به دلیل انجام مسئولیت‌های اجتماعی در بین شرکت‌های برتر قرار گرفت و تندیس سیمرغ این جشنواره را دریافت کرد.

پایان خبر /