طی نشست مشترك، اتاق اصناف مركز هرمزگان با تعاوني لنجداران بندرعباس نحوه راه اندازي و فعاليت بازارچه ملواني در شهرك صنفي بنكداران بررسي و اتاق اصناف براي راه اندازي اين بازارچه اعلام آمادگي كرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، علی باصره امروز در نشست مشترک بررسی فعالیت بازارچه ملوانی بندرعباس ضمن اشاره به اهمیت راه اندازی این بازارچه اظهار داشت: تامین کالاهای اساسی، تنظیم بازار، در دسترس بودن کالاهای مورد نیاز شهروندان، استفاده از تخفیفات حقوق ورودی گمرکی برای ملوانان و سوق دادن ملوانان به سمت تجارت خرد رسمی و صادرات محصولات تولیدی استان از مهمترین مزایای راه اندازی بازارچه‌ ملوانی است که بایستی از حمایت دستگاه ها و نهادهای حمایتی برخوردار گردد.

وی در ادامه افزود: شرایط راه اندازی بازارچه ملوانی با همکاری اتحادیه های بنکداران و لوازم خانگی بندرعباس در شهرک صنفی بنکداران در راستای اجرای مصوبه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان و البته بنا به پیشنهاد اتاق اصناف مرکز هرمزگان و تعاونی لنجداران ایجاد گردیده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان از فعالیت تعدادی از غرفه های مجتمع بنکداران بعنوان محل عرضه کالاهای ملوانی خصوصا ارزاق عمومی خبرداد و بیان داشت: یکی از مهمترین دغدغه های موجود در اجرای این طرح، شناسایی کالاهای عرضه شده در بازار چه ملوانی است که طی جلسات متعدد با نیروی انتظامی و گمرک بررسی و ارائه پیشنهاد خواهد شد.

باصره در پایان هدف اصلی اجرای این طرح را کمک به رونق صنفی کسبه مرکز استان، ملوانان پرتلاش بندرعباس و معیشت شهروندان هرمزگان عنوان کرد و افزود: از تمام ظرفیت های موجود در اتاق اصناف  برای کمک به اقتصاد و معیشت مردم استان استفاده خواهیم کرد.