معاون متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان از آغاز امتحانات پایانی قریب به 29 هزار دانش آموز استان هرمزگان به صورت حضوری در 836 واحد آموزشی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، محمد قویدل رد حاشیه بازدید از حوزه های برگزاری آزمون پایانی دانش آموزان پایه نهم استان هرمزگان، گفت: امتحانات نوبت دوم پایه نهم متوسطه اول از ۲۶ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۲ خردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: قریب به ۲۹ هزار دانش آموز دختر و پسر استان هرمزگان در ۸۳۶ واحد آموزشی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و زیر نظر کارشناسان بهداشت، در این آزمون حضوری شرکت دارند.

به گفته قویدل، هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و تأثیرپذیری انتخاب رشته از نمرات پایانی دانش آموزان و همچنین تقاضای زیاد دانش آموزان و والدین برای حضور و ادامه تحصیل در مدارس استعداد های درخشان و مدارس نمونه، از مهمترین دلایل برگزاری آزمون حضوری در پایه نهم است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: طراحی سئوالات به صورت هماهنگ استانی و متناسب با آموزش های مجازی و نیز اعمال حذفیات از قبل اعلام شده می باشد.

قویدل آغاز برگزاری آزمون های دروس نهائی پایه دوازدهم را از ۲۷ اردیبهشت ماه عنوان کرد و افزود: آزمون حضوری دروس نهائی بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه دوازدهم نیز از فردا در ۳۶۰ واحد آموزشی آغاز و تا ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.