رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از پایان یافتن ۷۰ درصد رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت : روند رفع تداخلات اراضی با سرعت و جدیت در هرمزگان ادامه دارد.

به گزارش صبح دریانیوز ، عباس مویدی در نشست رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی در راستای توسعه تولید در بخش کشاورزی است ، افزود : تا پایان سال‌جاری، بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تثبیت می‌شود.

مویدی هدف اصلی رفع تداخلات اراضی کشاورزی را رفع مشکلات کشاورزان و سنددار شدن اراضی کشاورزی عنوان و بیان کرد : با اجرای این طرح، اختلاف بین کشاورزان و دولت رفع و با اجرای عدالت و افزایش تولید به کشاورزان کمک شود.

۶۱ درصد از اراضی به صورت غیر ملی تثبیت شد

منصور شفیعی مدیر امور اراضی جهادکشاورزی هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بررسی شده است ، گفت : از این میزان، حدود ۶۹ هزار هکتار (معادل ۶۱ درصد) از اراضی به صورت غیرملی تثبیت و امکان صدور اسناد برای اشخاص فراهم شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه استان هرمزگان جز استان‌های پیشرو در تعیین تکلیف و رفع تداخلات اراضی کشور است، اظهار کرد: با تثبیت اراضی کشاورزی، زمینه برای افزایش بهره‌وری و تولید محصولات کشاورزی فراهم می‌شود.

در این نشست که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان و دیگر اعضا برگزار شد ، تعداد ۱۰ پلاک از اراضی ملی کشاورزی شهرستان‌های بندرلنگه، میناب و بندرعباس مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد هفت پلاک به مساحت ۲۷ هزار و ۱۵۵ هکتار مصوب شد و تعداد سه پلاک نیز برای بررسی بیشتر از دستورکار خارج شد.

استان هرمزگان در مجموع دارای ۱۸۳ هزار هکتار سطح کشاورزی واجد شرایط اخذ سند حدنگار است.

پایان خبر /