مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه تامین ایمنی در آبراه‌های راهبردی سواحل مکران نیازمند بررسی و پایش مستمر حوضچه بنادر و کانال های دسترسی است ، از انجام عملیات هیدروگرافی در حوضچه‌های بنادر شرق هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به آغاز عملیات هیدروگرافی حوضچه‌های بنادر شرق استان اظهار داشت : در طرح توسعه‌ای سواحل مکران و تدقیق با برنامه جامع منطقه انرژی بر کوه مبارک و بندر بونجی و نیز انتقال کامل مواد معدنی از
بندر خلیج فارس و به بندر سیریک با ظرفیت ۳۴ هکتار حوضچه و ۵۲ هکتار پسکرانه، ۲ میلیون تن به ظرفیت اسمی تولید این بندر در سال خواهد رسید که نیازمند تامین ایمنی در پهلوگیری شناورها است.

وی ادامه داد : تمامی بنادر حوزه شرق هرمزگان شامل بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب،سیریک و جاسک به صورت متناوب و منظم مورد سنجش قرار گرفته و نقشه‌های هیدورگرافی نهایی تهیه می‌شود.

گفتنی است ، انجام عملیات هیدروگرافی(آبنگاری) را اندازه گیری و توصیف عوارض توپوگرافی و ژئومورفولوژی بستر، خواص فیزیکی دریا، مناطق ساحلی مجاور آن و پدیده های مرتبط با دریا نظیر جزر و مد ، جریان‌های آبی برشمرد.

هیدروگرافی شاخه‌ای از علوم کاربردی است که به اندازه‌گیری و توصیف عوارض در دریاها و نواحی ساحلی به منظور اولیه ناوبری و فعالیت‌های دریای به خصوص فعالیت‌های فراساحل، تحقیقات، حفاظت از محیط زیست دریایی و پشتیبانی از تمامی فعالیت‌های دریایی انجام می‌گیرد.

پایان خبر /