دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از ابطال مجوز و ممنوع الخدمات شدن ۵ شرکت حمل و نقل دخیل در قاچاق سوخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علیرضا احمدی منش اعلام کرد : ۵ شرکت حمل و نقل به اتهام قاچاق سازمان یافته سوخت، استفاده از سند مجعول و تحصیل مال از طریق نامشروع، ممنوع الخدمات شده اند و مجوز آنها باطل شد.

احمدی منش در خصوص جزئیات این خبر اظهار داشت: این شرکت ها در حالی که کامیون های خدمات گیرنده از ایشان در مسیرهای غیر بارنامه ای تردد داشته و یا برای ماه های متمادی در یکجا متوقف بوده اند با صدور بارنامه‌های صوری، ثبت پیمایش های غیر واقعی و شارژ کارتِ سوخت هایشان، اقدام به دریافت سهمیه گازوئیل و قاچاق آن می کردند.

وی یادآور شد: کامیونهای دریافت کننده بارنامه صوری از این شرکت های متقلب در جایگاه های سوخت یا اطراف آن برای چندین ماه متوقف بوده و اقدام به سوختگیری مکرر می کردند و همچنین شرکت های یاد شده به منظور دریافت بیشترین میزان سوختِ ممکن، دورترین مسیر را در بارنامه‌های صوری خود ثبت می نمودند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان بیان داشت: با انجام کار فنی و اقدامات کارشناسی بر اساس گزارش تردد ناوگان حمل و نقل، اطلاعات ثبت شده در سامانه داپ، تراکنش های سوخت گیری در سامانه هوشمند شرکت نفت و بررسی خودروها، مشخص شد که این وسایل نقلیه در ماه های اخیر، هیچ ترددی در مسیرهای اعلامی نداشته و هیچگونه خدماتی نیز ارائه نکرده اند، بلکه با استقرار در جایگاه های سوختگیری و دریافت پی در پی سوخت سهمیه ای ، در قاچاق سوخت مشارکت داشته اند.

احمدی منش خاطرنشان کرد : بر این اساس ضمن تشکیل پرونده قضایی برای مدیران این ۵ شرکت متخلف، دستور ابطال مجوز و ممنوع الخدمات شدن آنها به اتهام قاچاق سازمان یافته سوخت، استفاده از سند مجعول و تحصیل مال از طریق نامشروع، صادر شد.

پایان خبر /