در حاشیه برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع بندرعباس و سراسر شهرستانهای استان، نمایشگاه یک روزه جشنواره خرید شفاف برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده پس از نماز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه خرید شفاف اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه عرضه و تقاضا داشتیم، عدم وجود شفافیت قیمت بود.

عبادی زاده افزود: گاهی اوقات هزینه ای که برای کالاها در نظر گرفته می شد، مقدار سود عرضه کننده مشخص نبود و این امر باعث نارضایتی شهروندان می شد.

وی تصریح کرد: الان قیمت تولید کننده مشخص است و به طبع آن سود عمده فروشی و خرده فروشی و هزینه های جانبی اعم از حمل و نقل مشخص شده است و به راحتی مصرف کننده می تواند آنها را لمس کند.

عبادی زاده افزود: با ابتکاری که وزیر صمت و دولت خدمتگزار انجام داده است، باعث تسهیل در روند کار دستگاههای نظارتی شده است.

وی ضمن تشکر از ابتکار سازمان صمت هرمزگان در برپایی نمایشگاه خرید شفاف در محیط مصلی گفت: انجام این کار باعث آگاهی بخشی مردم شده و مردم نسبت به این مسئله روشن می شوند.

عبادی زاده بیان داشت: در این بین سود همه حلقه های واسط اعم از حمل و نقل، عمده فروشی، خرده فروشی و … دیده شده است و در این بین با قطع دست دلالان در شفاف سازی قیمتها، طبیعی است که واکنش هایی هم داشته باشند.

وی افزود : از مردم عزیز می خواهم که در رابطه با این طرح آشنایی و مطالعه بیشتری داشته باشند.

عبادی زاده درخطاب به حوزه رسانه اظهارداشت: از حوزه رسانه هم می خواهم که این مسئله را برای مردم شفاف کند چرا که در برخی از اقلام کاهش چشمگیر قیمتها مشاهده می شود که ان شاء الله با ورود رسانه ها در این طرح قطعا می تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان صمت هرمزگان نیز در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت: بهمن ماه امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سه عامل توزیع از جمله عرضه مجازی، اصناف و فروشگاه های زنجیره ای در سطح کشور، جشنواره خرید شفاف را راه اندازی کرد تا با تخفیف های ۵ تا ۲۵ درصدی کالاها را بدون واسطه به عموم مردم عرضه کند.

خلیل قاسمی بیان داشت: در همین خصوص و در راستای بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر کالا مصوب و اجرایی شده است.

قاسمی افزود: مرحله اول جشنواره خرید شفاف در راستای طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها از ۲۷ آذرماه آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این طرح قیمت کالا با برچسب تولید کننده به صورت شفاف بر روی کالا قابل رویت است و اجرای این طرح باعث می‌شود تا با حذف دلالان و سود‌های کاذب، کالا‌ها با قیمت واقعی عرضه شوند.

انتهای پیام