مدیرکل شیلات هرمزگان از برگذاری نشست هم اندیشی دست اندرکاران صنعت تکثیر و پرورش میگو در پی برگزاری دومین همایش ملی ، علمی و تخصصی لزوم تغییر ساختار و افزایش بهره وری در مزارع پرورش میگو با حضور مدیر کل دفتر امور آبزیان آب شور و میگوی سازمان شیلات ایران ، مدیر کل دامپزشکی استان ، رئیس گروه میگو شیلات استان ، رئیس گروه آموزش و ترویج شیلات استان ، مدیر عامل اتحادیه تولید و صادر کنندگان آبزیان هرمزگان و جمعی از مسئولین و بهره برداران در سالن اجتماعات اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان آبزیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی استفاده از فن آوری و تکنولوژی های نوین ، استفاده از سیستم های نرسی ، مدیریت آب ، استفاده از تجربیات کشورهای موفق در صنعت تکثیر و پرورش ، بازمهندسی و تغیر ساختار در استخرهای پرورشی و … را از اهم راهکارهای ارائه شده در این نشست برای بهبود بیش از پیش وضعیت تکثیر و پرورش میگوی استان خواند.

بارانی برنامه ریزی هر چه بهتر تامین و تولید خوراک استاندارد و بهداشتی لارو میگو، پیگیری تامین مولد خوب و با کیفیت و عاری از بیماری  ،پیگیری رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی ، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه های متولی در جهت رفع موانع تولید و توسعه  و … را از دیگر برنامه های مطرح شده در این نشست خواند .

وی مفید و لازم خواندن چنین جلساتی تصریح کرد : برپایی این چنین نشست هایی می تواند مانع بروز مشکلات شود و بی شک تداوم آن تداوم رشد و توسعه در صنعت آبزی پروری استان هرمزگان را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل شیلات هرمزگان ابراز کرد : هم اکنون ۵۰ هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در سطح استان هرمزگان شناسایی و مطالعه شده است که میزان ۱۰ هزار هکتار آماده بهره‌برداری و ۱۵ هزار هکتار نیز در حال احداث است.

بارانی ابراز کرد : صنعت تکثیر و پرورش میگو در هرمزگان دارای ظرفیت‌های متعددی همچون تکثیر لارو، تامین و تولید خوراک، فرآوری، بسته‌بندی، حمل و نقل و بازار صادراتی است که این چرخه عظیم می‌تواند اشتغال، رشد تولید، رونق اقتصادی و ارزآوری قابل توجهی به همراه داشته باشد.

پایان خبر /