با حضور اعضای انجمن و مدیر کل کتابخانه های عمومی ، جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای مجمع در این جلسه، بیان داشت : در کتابخانه ها با ایجاد فعالیت‌های جدید و جذاب برای کودکان و نوجوانان، سعی در افزایش مراجعه به کتابخانه و امانت کتاب و در نتیجه توسعه و ترویج کتابخوانی داریم.

فرشاد محمدی ضمن توضیح فعالیت‌های صورت گرفته در احداث کتابخانه مرکزی، از روند ساخت تا پایان این پروژه عظیم فرهنگی خبر داد و افزود : در جهت ارتقا سطح علمی و فرهنگی استان نیازمند افتتاح هر چه سریعتر کتابخانه مرکزی هستیم که عزم جدی مسولین و خیرین استان را می‌طلبد.

محمدی اضافه کرد : در سالهای اخیر با توجه به سیاست‌های نهاد کتابخانه‌ها، پیوست فرهنگی فعالیت‌های کتابخانه‌ها افزایش یافته تا بتواند اقشار مختلف جامعه را کتابخوان کند که نتایج خوبی را بدنبال داشته است.

وی افزود : استفاده از ظرفیت مردمی کتابخوان و فرهیخته  با اجرای برنامه‌های خلاقانه و مستمر  به کمک کتابداران می‌تواند گام بزرگی در جهت ترویج کتابخوانی بردارد.

در ادامه این نشست ، احمد سایبانی از اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان در تمجید عملکرد رئیس مجمع خیرین کتابخانه‌ ساز هرمزگان گفت : سید عبدالله هاشمی مانند سرمربی یک تیم در حوزه کتاب و کتابخانه سازی و توسعه علم در جامعه هرمزگان فعال است.

وی افزود : مدیران و مسولان کتابخانه‌های عمومی استان در همه ادوار همفکری و همکاری لازم را با مجمع خیرین کتابخانه ساز داشته‌اند که نتایج آن را در رشد سرانه فضای کتابخوانی در استان مشاهده می‌کنیم.

در این جلسه فهیمه نظری شاعر و فعال حوزه کتاب‌خوانی از انجام فعالیت‌های مختلف کتابخوانی در فضای مجازی خبر داد و گفت با ایجاد گروه هایی در فضای مجازی و عضویت اقشار مختلف با پیشینه ادبی و یا خانه‌دار یا دانش‌آموزان به معرفی کتاب و اشتراک گذاری بخش‌های مهم و جملات کلیدی کتاب‌ها سعی در افزایش توانایی‌ها و مهارت افراد کرده‌ایم.

در پایان سید عبدالله هاشمی رئیس مجمع خیرین کتابخانه‌ ساز هرمزگان گفت : مانند گذشته آمادگی احداث کتابخانه‌های جدید در نقاط مختلف هرمزگان را داریم و امیدواریم نهاد کتابخانه‌ها در تامین نیروی کتابدار تدابیر لازم را بیاندیشد.

پایان خبر /