استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه، اقامت گردشگران در هرمزگان ۳۸ درصد افزایش یافته است، گفت: روزانه به صورت میانگین ۲۱۸ پرواز در فرودگاه‌های استان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان‌ها، که به صورت ویدئوکنفرانسی با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور دکتر محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، اظهارداشت: استان هرمزگان پایتخت گردشگری دریایی ایران است و به دلیل تنوع ترددها ویژگی‌های خاص خود را دارد.

دوستی افزود: تا دهم فروردین ماه، حدود ۵ میلیون ۱۳۶ هزار ورود و خروج به استان هرمزگان داشتیم که ۲ میلیون و ۵۶۷ هزار آمار ورودی ها به استان بوده است.

وی عنوان کرد: در تعطیلات امسال  بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار اقامت روزانه داشتیم که به نسبت سال گذشته افزایش ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد و از این بین بیش از یک میلیون نفر در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامتگاه‌های رسمی اسکان پیدا کرده‌اند.

دوستی با بیان اینکه افزایش ۳۸ درصدی اقامت‌ها در استان نشان از بیشترشدن مدت زمان توقف گردشگران در استان است، ادامه داد: تا روز دهم فرودین بیش از سه میلون و ۵۳۵ هزار تردد دریایی به جزایر داشتیم که با افزایش ظرفیت شناورها، افزایش لندینگ کرافت‌ها و راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی صف‌های طویل چند ده کیلومتری برای انتقال خودروها به شناورها را کاهش دادیم.

وی ادامه داد: امسال خط جدید دریایی به جزیره هنگام را راه‌انداری کردیم و اولین حضور گردشگران در جزیره بوموسی را داشتیم که اقدامی خاص به شمار می‌آید.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با بیان اینکه در سال‌های گذشته با کمبود مدارس برای اسکان فرهنگیان روبرو بودیم، گفت: امسال حدود ۷۰۰ کلاس درس جدید در اختیار ستاد اسکان فرهنگیان قرار گرفت که باعث شد اقامت از ۸۴ هزار و ۸۰۰ نفر روز در مدارس، امسال به ۱۴۱ هزار نفر برسد و حدود ۶۷ درصد رشد داشته باشد.

دوستی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته ۱۲۰ غرفه صنایع دستی در استان راه‌اندازی کرده بودیم، اظهارداشت: امسال تعداد غرفه‌ها به ۱۶۵ غرفه افزایش یافته است و میزان نظارت بر مراکز گردشگری‌ نیز از ۸۵۰ مورد در سال گذشته به ۱۳۵۶ مورد افزایش پیدا کرده است‌.

استاندار هرمزگان تربیت راه‌بلدان و تور لیدرهای محلی و ایجاد تنوع در اطلاع‌رسانی حوزه گردشگری را یکی از دلایل افزایش میزان اقامت در استان دانست و تاکید‌کرد: از اسفندماه تاکنون روزانه به طور متوسط، ۲۱۸ پرواز در فرودگاه‌های استان انجام شده است  و بیشترین پرواز ثبت شده در یک روز نیز ۲۳۸ پرواز بود که در یکی از ایام تعطیل ثبت شده است.

این مسئول، تاکید‌کرد: از دهم اسفندماه، کار شارژ انبارهای اقلام غذایی و آب معدنی آغاز شد و در جزایر هم بهره‌برداری از دو مخزن بزرگ آب، به تامین آب در این ایام کمک شایانی کرد.

دوستی با اشاره به استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و بسیجی در طرح همیاران جهادی پلیس، ادامه داد: آمار تصادفات در استان کاهش قابل توجهی داشته است و راه‌اندازی نوروزگاه‌ها و نمایشگاه‌های برندینگ گردشگری به اضافه تمرکز بر روی گردشگری خورها و گردشگری روستاییِ ساحلی دو ایده جدیدی بود که خروجی مثبتی را در پی داشت.

انتهای خبر /