دبير اجرايي ستاد بزرگداشت دهه کرامت هرمزگان از برگزاری جشن بزرگ دختران آفتاب همزمان با دهه کرامت در شهرستان های مختلف استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اسلام خواجه یی در نخستین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان، خدمتگزاری به آستان مقدس حضرات معصومین(ع) را موهبتی بسیار ارزشمند دانست و گفت: برنامه های بزرگداشت دهه کرامت با تعامل و همراهی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در هرمزگان اجرا می شود.

وی از برگزاری جشن بزرگ دختران آفتاب در شهرستان های مختلف استان به عنوان یکی از برنامه های شاخص دهه کرامت نام برد و افزود: همزمان با سالروز ولادت فرخنده حضرت معصومه(س) جشن بزرگ دختران آفتاب در شهرستان های بندرعباس، پارسیان، میناب، رودان و منطقه ایسین برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت هرمزگان ادامه داد: جشن دختران آفتاب در بندرعباس با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس چهارم خرداد در فرهنگسرای طوبی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سخنران این آیین پیرامون حجاب و عفاف و زیست عفیفانه به ایراد سخن خواهد پرداخت، اضافه کرد: تجلیل از دانش آموزان دختر مقاطع مختلف، دانشجو و طلاب از دیگر برنامه های این جشن است.

خواجه یی، حضور خدام آستان قدس رضوی در مساجد و حسینیه ها را از دیگر برنامه های دهه کرامت ذکر کرد و گفت: خدام رضوی در قالب کاروان های زیر سایه خورشید به همراه پرچم متبرک رضوی در طول دهه کرامت میهمان مردم استان خواهند بود.

وی افزود: همزمان با دهه کرامت، جشن های مردمی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط استان هرمزگان برگزار می شود که شاخص ترین آن هفدمین جشنواره استانی فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم است که به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب برگزار خواهد شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از اعزام ۳۰ نفر از زیارت اولی های شهرستان بشاگرد به اردوی زیارتی مشهد مقدس به عنوان یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت یاد کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی سواد رسانه ای ویژه دختران بخش دیگری از برنامه هاست.

وی، اجرای سرود میدانی و تئاتر خیابانی با موضوع عفاف و حجاب توسط کانون های فرهنگی هنری در شهرها و روستاهای مختلف استان هرمزگان را از دیگر برنامه های این دهه برشمرد.

گفتنی است ، این نشست با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نمایندگانی از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سپاه، حوزه هنری، آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، شهرداری ، نیروی دریایی سپاه، فرمانداری، نیروی دریایی ارتش، کانون خدمت رضوی برگزار شد.

انتهای خبر /