مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی بخش بندزرک شهرستان میناب از اعلام فراخوان ششمین جشنواره ملی و مردمی آسمان هشتم ویژه روستاهای کشور به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی بخش بندزرک شهرستان میناب خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، ابراهیم زاکری اظهار کرد : اشاعه فرهنگ منور رضوی در سطح روستاهای کشور از طریق گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری از جمله اهداف کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی در برگزاری ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم است.

زاکری افزود : بهره گیری از ابزار هنری به ویژه سرود در انتقال پیام های دینی و مذهبی به ویژه فرهنگ رضوی، احیا و زنده نگه داشتن آئین هــای نمایشــی، پرده خوانــی، مدیحه ســرایی و چاووشــیخوانی در ســطح روســتاهای کشــور، شناسایی و حمایت از جوانان مستعد و خالق در سطح روستاهای کشور و ترویـج روحیـۀ تـاش و کارگروهـی و ایجـاد شـور و نشـاط اجتماعـی بـه ویـژه در میـان جوانـان و نوجوانـان روسـتاهای کشور از دیگر اهداف است.

وی ادامه داد : ششمین جشنواره ملی و مردمی آسمان هشتم در رشته های فرهنگی و هنری شامل «سرود رضوی»، «تئاتر و نمایش های آیینی رضوی»، «پرده خوانی و نقالی رضوی»، «مدیحه سرایی و چاووشی خوانی»، «عکاسی رضوی» برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی بخش بندزرک شهرستان میناب آخریـن مهلـت ارسـال آثـار را ۳۰ بهمن مـاه ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت : علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند با تلفن های دبیرخانه و پیام رسان های داخلی ۰۹۱۷۷۶۵۴۶۹۱ و ۰۹۲۲۴۱۸۶۲۶۷ تماس بگیرند.

زاکری با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی برای برترین های این جشنواره پیش بینی شده است ، افزود : آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی و مردمی آسمان هشتم ۱۶ تا ۱۸ اسفند همزمان با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور شرکت کنندگان، اهالی روستای کردر رضوی و روستاهای همجوار، اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری در حسینیه امام رضا(ع) برگزار می شود.

گفتنی است ، کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی مبدع برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت در کشور با برگزاری ۱۷ دوره جشنواره استانی فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم، سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه کانون های مساجد روستایی و پنج دوره جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم است و در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

پایان خبر /