معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعمیر اساسی یک فروند اسکله شناور بتنی در بندر شهید رجایی با هدف امکان پهلوگیری قایق‌های بادبانی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، فریدون پیشدار با اشاره به تعمیرات اساسی و تغییر کاربری یک فروند اسکله شناور بتنی در بندر شهید رجایی افزود: این اقدام در راستای ارتقا زیرساخت‌های ورزش‌های مفرح آبی و توسعه ورزش‌های دریایی صورت گرفت.

پیشدار ادامه داد: اسکله یادشده پیش از این برای برای لایروبی و پهلودهی قایق‌های زباله روب و شناورهای گشت حفاظت مورد استفاده قرار می‌گرفت که با تعمیرات اساسی در نوع سازه، این اسکله از قابلیت پهلودهی قایق‌های بادبانی برخوردار است‌.

وی ، توضیح داد: با توجه به عرشه آزاد حدود ۶۰ سانتی‌متر، اسکله یادشده مناسب برای پهلودهی انواع قایق‌های انفرادی و بادبانی تجهیز شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص مشخصات فنی این اسکله گفت: طول این اسکله حدود ۱۲ متر، عرض آن حدود ۲.۵ متر و ارتفاع آن نیز حدود یک متر و ۲۰ سانتی متر است.

پیشدار  با بیان اینکه این اسکله شناور بعد از اتمام تعمیرات به آب‌اندازی و به منظور توسعه زیرساخت‌های ورزش‌های آبی در استان به بندر شهید حقانی بندرعباس منتقل شده است، خاطرنشان کرد: عملیات نصب این اسکله به پایان رسیده و به‌زودی بهره‌برداری آزمایشی آن آغاز خواهد شد.

پایان خبر/