مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: در ارزیابی نهایی و ارائه حضوری دهیاران خلاق منتخب از سراسر کشور، طبق آرای داوران، مهدی اشکنانی دهیار بندرمقام از هرمزگان توانست جزء ۵ دهیار برتر کشور قرار گیرد.

به گزارش صبح دریانیوز ، نرگس غلامپور طی پیامی با ابراز خرسندی از کسب عنوان برتر دهیار هرمزگانی در سطح کشور اظهار داشت: رویداد ملی علمی آموزشی دهیاری ها توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دیروز به میزبانی استان یزد مراسم اختتامیه خود را با معرفی دهیاران خلاق برتر کشور برگزار کرد.

غلامپور در خصوص مراحل انتخاب دهیاران برتر افزود: در مرحله اول از هر استان دو دهیار به عنوان دهیاران منتخب در اجرای طرح ها و ایده های نوین جهت حل خلاقانه مسائل روستایشان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: سپس درخواست شد گزارش های مکتوب و تصویری از طرح و ایده اجرا شده توسط دهیاران انتخاب شده به دبیرخانه رویداد ارسال و توسط مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی کشور بررسی شد که ۱۰ دهیار برای ارائه نهایی و حضوری به اختتامیه رویداد دعوت و به استانداری ها ابلاغ شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان، اذعان داشت  : در نهایت ۵ دهیار برتر کشور پس ارائه حضوری طرح های خود توسط هیئت داوران این رویداد ملی انتخاب و معرفی شدند که آقای مهدی اشکنانی دهیار روستای بندرمقام از توابع بندرلنگه در میان این ۵ نفر قرار گرفت.

غلامپور با بیان اینکه طبق اعلام دبیرخانه، خلاقیت و طرح های نوین بنا و اساس انتخاب دهیاران بوده است خاطر نشان کرد: اینکه دهیار ما بتواند علاوه به وظایف ذاتی دهیاری، در حل مسائل روستا ورود کند و با اجرای ایده ها و شیوه های خلاقانه و نو، روستا را به سمت پیشرفت ببرد یک الگو و یک خط مشی برای مدیریت کلی روستا است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم این شیوه مدیریتی خلاقانه را در روستاهای استان بسط بدهیم و با علم بر اینکه می‌دانیم به غیر از دهیار بندرمقام، دهیاران خلاق بیشتری در استانمان وجود دارد؛ با تعریف و ارائه دوره های آموزشی متناسب بر تعداد این مدیران خلاق روستا بیافزاییم.

وی یادآور شد: مردمی کردن امر توسعه یکی از مهمترین شاخص هایی ست که مدنظر این اداره کل برای توسعه روستاهاست و به عنوان مثال درباره بندرمقام همکاری و همراهی یک جوان هنرمند بومی به نام فاروق خلیلی و همچنین مشارکت افراد سرمایه دار منطقه با دهیاری به نتیجه همین کسب رتبه برتر رسیده است‌.

پایان خبر /