معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: در مبتلایان به سویه اومیکرون که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، شدت علائم بیماری بسیار پایین بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، علی رئوفی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیمارى کرونا در هرمزگان، با اشاره به شناسایی مبتلایان جدید به سویه اومیکرون کرونا، عنوان کرد: با توجه به افزایش جزئی آمار مبتلایان به سویه اومیکرون کرونا در هرمزگان، مردم از تزریق واکسن به ویژه دوز سوم، بیش از پیش استقبال کنند.

رئوفی افزود: یکی از دلایل اصلی کاهش بستری های مبتلایان به سویه اومیکرون تزریق واکسن کرونا است که سبب شده به صورت خفیف علائم این بیمارى در افراد بروز کند.

 وی، خاطرنشان کرد: در کسانی که سه دوز واکسن را تزریق کرده اند، شدت علائم بیماری بسیار پایین بوده است و بدون بستری در بیمارستان و به صورت سرپایی مداوا شده اند.

 رئوفی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی شهرستان های استان هرمزگان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

 وی گفت: هرمزگان در دو هفته اخیر، تنها یک مورد فوت به دلیل بیمارى کرونا داشته است و امیدواریم با افزایش پوشش تزریق واکسن در جامعه هدف و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، آمار فوت بر اثر این بیمارى، به صفر برسد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: با توجه به خطر گسترش سویه های جدید کرونا، استفاده از ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و عدم برکزاری تجمعات بسیار ضروری است و در شرایط فعلی میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام