با اتصال پنج روستای جدید به شبکه اینترنت ، یک هزار و ۳۳۳ نفر از جمعیت روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان این که توسعه ارتباطات در روستاها باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا می شود ، گفت : با احداث ۵ سایت موجود تلفن همراه در ۵ روستا به نسل چهارم، دسترسی ۳۹۵ خانوار روستا نشین استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد.

احد قویدل فرد افزود : این پروژه از محل اعتبارات طرح ملی توسعه زیرساخت های الکترونیکی روستایی با ایجاد و ارتقا ۵ سایت تلفن همراه به نسل چهارم در روستاهای برتمب از توابع بخش قلعه‌قاضی شهرستان بندرعباس، بشنو و در شهر از توابع بخش گوهران شهرستان بشاگرد و روستای میستان از توابع بخش جناح شهرستان بستک و کنارسیاه از توابع بخش شهاب شهرستان قشم با ۳۹۵ خانوار و جمعیتی معادل یک هزار و ۳۳۳ نفر جمعیت روستایی از شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

قویدل اضافه کرد : اعتبار پروژه مذکور با مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از محل طرح خدمات اجباری روستایی(USO)   تامین شده است.

وی تصریح کرد : توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه های مختلف کسب و کار، توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه های مختلف از قبیل آموزش، سلامت، کشاورزی، گردشگری، توانمندسازی زنان و قشر کم درآمد در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، از جمله دستاوردهای توسعه ارتباطات در این مناطق خواهد بود.

پایان خبر /