سرپرست تعزیرات حکومتی استان هرمزگان بیشترین فراوانی رسیدگی پرونده‌ها در این شعب هرمزگان مربوط به قاچاق، سوخت ، پوشاک ، دخانیات، دارو ، مواد غذایی ، تلفن همراه و بیت کویین خواند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مرتضی ممیزی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران هرمزگانبه پرونده‌های مهم و ملی  بالای ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت و افزود: در این چهار ماهه بیش از ۸۶ میلیارد ریال از پرونده‌های کالا و خدمات و قاچاق کالا و ارز وصول‌شده است.

ممیزی تعداد پرونده‌های شعب قاچاق کالا و ارز  باارزش بیش از ۵ میلیون تومان را ۸۳۶ فقره با میزان محکومیت ۱۴۸ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال ،۵  ‌تا ۱۰میلیون تومان ۷۲۴ فقره با محکومیت ۹۴میلیارد و ۶۱۷ میلیون ، از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان یکهزار و ۵۱۱ فقره با محکومیت یک تریلیارد و ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ، از  100 تا ۵۰۰ میلیون تومان ۱۶۸ فقره با ۸۸۲ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال ، از  ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان ۶۰ پرونده با ۶۷۹ میلیارد و ۵۲۶ میلیون و همچنین پرونده‌های از یک میلیارد  تومان به بالا را ۱۰۴فقره با میزان محکومیت ۴تریلیارد و ۲۰۳میلیارد و ۲۲۴ میلیون ذکر کرد.

وی ، درآمد حاصل از وصولیات جرائم تخلفات تعزیرات به‌حساب خزانه واریز می‌شود و تا جایی که اطلاع دارم هیچ‌یک از وصولی حاصل از  این جرائم به هرمزگان تخصیص داده نشده است .

ممیزی با بیان اینکه  معتقدم باید هزینه‌های از کالای های  کشف‌شده  و جرائم در استان  هزینه  شود، ادامه داد :  میزان وصولی‌ات تخلفات  در چهارماهه نخست سال جاری در بخش‌های کالا و خدمات ، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز را ۹ تریلیارد و ۱۷۱میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این مدت این بخش‌ها به ۹ تریلیارد و ۱۷۱میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال محکوم شدند.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان هرمزگان ، اذعان داشت : از اول فروردین تا تیرماه سال جاری ۱۰هزار و ۲۵ فقره پرونده در ۳ بخش کالا، بهداشت و قاچاق  به اداره کل تعزیرات حکومتی هرمزگان وارد ، ۹۹۱۷ فقره پرونده مختومه شده و ۴۴۲ فقره پرونده مانده است همچنین مدت رسیدگی به این پرونده‌ها را ۱۵ روز بوده است.

این مسئول بابیان اینکه در این بازه زمانی چهار ماهه ، ۴۸۴۶ فقره پرونده مربوط به کالا و خدمات در این حوزه به شعبه استان واردشده  ، ۴۸۷۰ فقره پرونده رسیدگی شده است ، بیان داشت : مبلغ محکومیت در این بخش در این مدت ۲۷۶میلیارد و۱۸۴میلیون ۷۷۵ میلیون ریال بوده است  که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد کاهش داشته است.

به گفته ممیزی در این مدت  فراوانی تخلفات حوزه  اصناف و کالا و خدمات مربوط به  عدم درج قیمت با ۲۳۶۵ پرونده وارده  با مبلغ ریالی محکومیت ۱۰میلیارد و ۱۷۹ میلیون، گران‌فروشی با یکهزار و ۲۴۴ پرونده وارده با محکومیت ۱۰۵ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ،عدم صدور فاکتور با ۹۳۴ پرونده وارده با محکومیت ۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال ،عدم ارائه و صدور فاکتور خرید با ۹۳۴ پرونده وارده با میزان ۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ، تقلب با ۱۳۹ پرونده وارده با میزان محکومیت ۱۱ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ،کم‌فروشی با ۹۲ پرونده وارد با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون ریال و همچنین احتکار با ۴۱ پرونده وارده با مبلغ ۵۸ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال  به ثبت رسیده است.

وی در خصوص پرونده‌های  بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی ، تصریح کرد : مرجع رسیدگی به تخلفات گران‌فروشی دارو، اخذ زیرمیزی ، عدم پذیرش بیمار اورژانسی ، عدم مسئول فنی در داروخانه‌ها و… تعزیرات است.

این مسئول ادامه داد: در این مدت فقط ۲۷ پرونده به شعب وارد و همه این پرونده‌ها رسیدگی شده است که این پرونده‌ها در خصوص عدم رعایت بهداشت صنفی بوده است.  وی ادامه داد: بنا به هر دلیلی  دانشگاه علوم پزشکی پرونده‌های شکایت  به این اداره کل ارجاع نمی‌دهند یا خودشان رسیدگی و یا به مراجع قضایی ارسال می‌کنند.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان هرمزگان  بیشترین پرونده‌های قاچاق ارسالی را به شعب رسیدگی قاچاق کالا و تعهدات گمرکی از ناحیه گمرک ،نیروی انتظامی ، دریابانی ، سپاه و بسیج ذکر و تشریح کرد : در این مدت ۵،۱۵۲ فقره پرونده وارد، ۵،۰۲۰ فقره مختومه شد که میزان محکومیت این پرونده‌ها حدود ۸ تریلیاردو ۸۹۵ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال ثبت‌شده است که این رقم محکومیت ریالی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۵ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: کالای کشف‌شده به نفع دولت ضبط می‌شود و اگر کالای قبل از کشف معدوم شده باشد  بهای آن را محاسبه و جریمه در نظر گرفته می‌شود.ممیزی این را گفت که کالاهای صاحب دار در سازمان اموال تملیکی به فروش می‌رساند و اموال بلا صاحب در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام قرار می‌گیرد .

  ممیزی با اشاره به ۴ پرونده عمده احتکار در هرمزگان گفت: یکهزار و ۵۶۵ کیلو و ۳۶۰گرم مرغ منجمد برزیلی  و یکهزار کیلوگرم گوشت منجمد به ارزش یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال در یک مجموعه صنف کشف‌شده که این مجموعه علاوه بر دستور توزیع در بین مصرف‌کنندگان توزیع‌شده به ۷۰ درصد ارزش ریالی  کالا به مبلغ ۴۵۸میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال جریمه‌شده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان هرمزگان به احتکار روغن‌موتور در انبار به ارزش بیش از ۶۳میلیارد ریال  کشف‌شده پرداخت و اضافه کرد : دستور توضیح این کالا در بین مصرف‌کنندگان در سطح استان صادرشده و احتکار کننده نیز به ۴۴ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال جریمه شد.

 ممیزی به  20 تُن برنج تنظیم بازار احتکار شده در فروشگاه  تعاونی کارکنان دولت یکی از ادارات نیز اشاره کرد که در این تعاونی ۷۲۰ کیسه احتکار شده و به‌اضافه الزام به عرضه ،مبلغ محکومیت آن حدود ۴۴ میلیارد ریال  اعمال شد.

وی در خصوص ۲۹۱ کارتن مرغ منجمد در سردخانه‌ای نیز ، عنوان کرد: متخلف علاوه بر الزام به عرضه ،  به ۴۵۳ میلیارد ریال جریمه شد.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد : در بررسی عملکرد ۳۲ اداره تعزیرات حکومتی سراسر کشور، استان هرمزگان از نظر میزان وصولی جرائم، با ارزش بیش از ۸۴۰ میلیارد و ۷۲۳میلیون ریال رتبه نخست کشور را کسب کرد.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام