۱۱ دستگاه خودرو آتش‌نشانی از تولیدات داخلی مطابق با آخرین استانداردهای روز جهانی به ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در راستای ارتقای سطح ایمنی در بنادر این استان، ۱۱ دستگاه ماشین آتش‌نشانی با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی به ظرفیت‌های واحد ایمنی و آتش‌نشانی بندر شهیدرجایی افزوده شد.‌

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در آیین الحاق این خودروها به ناوگان آتش نشانی بنادر استان گفت : با افزوده شدن این خودروهای جدید ، ظرفیت خودروهای آتش‌نشانی به ۲۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

حسین عباس‌نژاد اضافه کرد : از این تعداد پنج دستگاه مربوط به بندر شهید رجایی، ۲ دستگاه دربنادر شرق و ۲ دستگاه دیگر نیز در بنادر غرب مستقر می شود.

وی افزود : این ۱۱ خودرو شامل یک دستگاه پیشرو، سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی نیمه سنگین، پنج دستگاه سنگین و ۲ دستگاه نیز خودرو امداد و نجات سنگین و نیمه سنگین هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد : خودروهای یادشده به همراه تجهیزات کامل امداد و نجات و مقابله با حوادث و سوانح و یک دستگاه خودرو پیشرو فرماندهی مجهز به مخزن آب و سیستم واترمیست به بنادر شهید رجایی، باهنر و بندرلنگه تحویل داده شد.

عباس‌نژاد همچنین ضمن بازدید از خودروها و تجهیزات مستقر بر روی آنها نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی نحوه کاربری خودروها و تجهیزات اطفای حریق و امداد و نجات و لزوم آماده بکاری آنها با هدف ایجاد بستری امن و مطمئن در راستای حفظ و صیانت از سرمایه‌های ملی و راهبردی بندر تاکید کرد.

گفتنی‌است ، حفاظت در برابر آتش یا اطفای حریق است که با اسپری قطرات بسیار ریز آب یا به بیان بهتر غبار آب، آتش را خاموش می‌کند.

پایان خبر /