شهردار بندرعباس گفت: وقتی صحبت از عدم توانمندی لازم در مدیریت و تصمیم گیری بموقع جهت رفع مشکلات پیش می آید این سئوال مهم در ذهن متبادر می گردد که کدامین بحران مدیریت شهری اتفاق افتاده که با سوءمدیریت اینجانب تبعات ناخوشایندی بدنبال داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی نوبانی با حضور در بیست و یکمین جلسه شورای شهر بندرعباس پاسخگوی سوالات مطرح شده هفت نفر از اعضای شورای شهر بود.

نوبانی ، با اشاره به سوال اول اعضای شورای شهر؛عدم توانمندی لازم در مدیریت و تصمیم گیری بموقع جهت رفع مشکلات پیش رو و امور جاری و اوضاع نابسامان در شهرداری و همچنین بی انگیزگی در کارکنان شهرداری بیان کرد: وقتی صحبت از عدم توانمندی لازم در مدیریت و تصمیم گیری بموقع جهت رفع مشکلات پیش می آید این سئوال مهم در ذهن متبادر می گردد که کدامین بحران مدیریت شهری اتفاق افتاده که با سومدیریت اینجانب تبعات ناخوشایندی بدنبال داشته باشد، در حوزه عدم توانمندی در خصوص اوضاع نابسامان شهرداری بندرعباس، کارهای جاری در حال انجام است و مشکلی نیست، حقوق ها به روز پرداخت می شود و از نظر من بحرانی به وجود نیامده است.

وی افزود: در حوزه سیلی که پیش بینی شده، نشست های مختلفی با مدیر بحران شهرداری و استانداری برگزاری کردیم و کارها در حال انجام است، همکارانم بیش از گذشته و شبانه روزی در حال تلاش هستند تا خدمات رسانی خوبی به مردم داشته باشیم.

نوبانی گفت: وقتی سخن از اوضاع نابسامان شهرداری و بی انگیزگی کارکنان می شود این سئوال مهم پیش می آید که مبتنی بر کدام نظر سنجی نتیجه گیری شده و صدالبته مجموعه ای که همه میدانیم با چه مشکلات ریز و درشتی روبروست و انتظار معجزه برای حل آنان در مدت کوتاه نه منطبق بر علم مدیریت است و نه با معیارهای منطقی پذیرفتنی است و با یک ماه و ۲ ماه نمی توان همه مشکلات گذشته را حل کرد و در حال تلاش هستیم با برنامه ریزی کارها را پیش ببریم.

وی افزود: در حوزه های خدمات شهری و عمرانی کار به خوبی پیش می رود و نظم و انضباط مالی روی ریل خود در حال حرکت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ما مشکل حادی در مدیریت شهری نداریم بلکه چالش ما تمرکز بر برون رفت از مشکلات ریشه ای است که تغییرات بنیادین در حوزه های مختلف در حال شکل گیری است.

نوبانی بیان کرد: ما معتقد هستیم ظرفیت نیروهای شهرداری بیش از استفاده ای هست که در گذشته از آن بهره برده اند آنچه مبرهن و روشن برای شهرداری است برنامه ریزی و تولید فکر و ایده برای حل مسایل خرد و کلان مانند: پیگیری ها در گذشته شاید مقطعی و فصلی بوده اما در حال حاضر بر ضرورت پیگیری و پا فشاری بر حل مساله به طور جدی و شبانه روزی اتفاق افتاده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ گونه سهل انگاری و ضعفی از جانب هیچ مدیری در سیستم فعلی پذیرفتنی نیست و آنچه موفقیت ما را رقم میزند تداوم حرکت جهادی و خدمت بی منت به مردم است قطعا در این راه از مشاوران برجسته، اندیشمندان و نخبگان و همچنین همراهی شورای شهر بهره خواهیم برد.

نوبانی تصریح کرد: بنده برای تفریح و سرگرمی و اسم و رسم وارد مجموعه شهرداری نشده ام و هدفم کاملا شفاف و روشن است و به درستی بر اهمیت پاکدستی و بیت المال واقف هستم و از هیچ گونه بی انگیزگی و بی رغبتی چشم پوشی نخواهم کرد، اگر مصداق این بی انگیزگی ها در سوال اعضای محترم شورای شهر مشخص تر بود میتوانستیم با خرد جمعی و راهکارهای علمی و عملی مساله را در حال حاضر نابسامانی در شهرداری بندرعباس در حال عقب گرد است و تمام راه و روشهای نابسامانی در حال مسدود شدن است.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: اینکه ما ظرفیت نیروهای شهرداری را تقویت میکنیم و اعتبار آنها را با عملکرد مثبت نشان می دهیم گواه این مساله است، مدیر و مسئولی در هیچ جایگاهی از شهرداری مصونیت ندارد که اگر مسئولیت خود را درست انجام نداد در جایگاه خود بماند.

نوبانی با اشاره به سوال دوم اعضای شورای شهر؛عدم تغییر و اصلاح تیم حقوقی شهرداری با توجه به شکست های مکرر در پرونده های مختلف حقوقی و قضایی و استفاده از همان افراد در واحد حقوقی که منجر به بروز مشکلات گردیده است خاطرنشان کرد: بنده معتقدم هم تعداد پرونده ها و هم تعداد آراء بسیار زیاد است، اما در این مدت با مطالعه دقیق علل و عوامل به نکته ای مهم دست یافتم و آن اینکه متاسفانه زمان طلایی انعقاد قرار دادها، از مشاوره های حقوقی بهره نگرفته ایم و زمانی که مسئله به طرح دعوا در مراجع قضایی می کشد تازه بخش حقوقی را وارد می کنیم، در حالیکه در قراردادها باید امور حقوقی نظارت داشته باشد و برای اصلاحات مداخله نماید .

نوبانی در پایان تصریح کرد: در خصوص عدم تغییر تیم حقوقی شهرداری، ما این مسئله را در دستور کار قرار دادیم و این مسئله را پیش گرفتیم تا اتفاقات خوبی در مجموعه حقوقی شهرداری بیفتد. برای تقویت مجموعه حقوقی فکرهایی داریم و با مرور زمان انجام می دهیم.

انتهای پیام