معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت : ۴۵ موکب از هرمزگان در مسیرهای پیاده روی اربعین به زائران خدمات رسانی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، احسان کامرانی در دهمین جلسه ستاد اربعین استان با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) عنوان کرد : پیاده روی عظیم و بی نظیر اربعین کنگره جهانی و اجتماع تمدن ساز است که مردم سراسر جهان با ادیان و مذاهب مختلف در آن شرکت می کنند.

کامرانی افزود : عشق و ارادت قلبی به حضرت امام حسین (ع) در تمامی ادیان و جوامع عالم گیر شده است چون امام حسین مظهر آزادگی و عدالت در عالم بشری است.

وی تصریح کرد : اخلاص سالار شهیدان امام حسین (ع) در پاسداری از دین خدا سبب گردید که در تمامی قلوب مردم آزادی خواه نفوذ کند که نشان بارز آن عشق و ارادت قلبی مردم اقصی نقاط جهان در پیاده روی اربعین به ابا عبدالله الحسین است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت : مشی آزادگی امام حسین (ع) و یاران باوفایش باعث ماندگاری نهضت عاشوراست.

احسان کامرانی افزود : پیاده روی عظیم اربعین در جهان بی نظیر است و سال به سال بر شکوه و عظمت آن افزوده می شود.

کامرانی در تشریح اقدامات ستاد اربعین استان برای ایحاد شرایط مناسب جهت رفاه حال زائران، خاطرنشان کرد : با اقدامات کمیته حمل و نقل ،اتوبوس مورد نیاز جهت اعزام زئران تامین و کاروان های مردمی در حال عزیمت به مرز شلمچه جهت شرکت در این کنگره عظیم مردمی هستند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد : با پیگیری های ستاد عتبات ۴۵ موکب از استان هرمزگان برای ارائه خدمات به زائران به مناطق مختلف کشور و شهرهای زیارتی عراق اعزام شده اند.

کامرانی در همین خصوص ، گفت : از ۴۵ موکب مردمی ۱۵ موکب در مسیر های داخلی اعزام زائران نظیر بندر خمیر، بندر لنگه، پارسیان، بوشهر، شلمچه و مهران مستقر هستند که به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی افزود : مابقی موکب ها در داخل کشور عراق و در مسیرهای پیاده روی شهرهای زیارتی نجف اشرف، کربلا، سامرا و کاظمین برای خدمات رسانی به زائران برپا هستند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت : قریب به هزار نفر خادم در موکب های مردمی در داخل کشور و کشور عراق در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

کامرانی گفت : با حمایت و پشتیبانی استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان صمت، راهداری، بنادر و دریانوردی بسیاری از اقلام مورد نیاز موکب داران تامین و به محل استقرار موکب داران ارسال شد.

وی تصریح کرد : کمک های مردمی برای ارائه خدمات مناسب به زائران پیاده روی اربعین با استقبال خیلی خوبی همراه بوده است به طوری که در بعضی مناطق مردم کمک نقدی و غیر نقدی فراوان برای خدمات رسانی به زائران اهدا کرده اند که قابل تقدیر است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد : قریب به ۹۰ کامیون سبک ، نیمه سنگین و سنگین با انجام تشریفات اداری و گمرکی جهت اعزام موکب داران و تجهیزات به کشور عراق اعزام شدند.

احسان کامرانی تصریح کرد : کمیته بهداشت و سلامت در زمینه تامین داروهای مورد نیاز مواکب و پزشک و پرستار تیمهای تخصصی خود را به مرز شلمچه و شهرهای زیارتی عراق اعزام کرده اند.

کامرانی با تاکید بر تسریع در ارسال گذرنامه های مردم، افزود : اداره گذرنامه فراجا در صدور گذرنامه ها تسریع و اداره کل پست استان نسبت به انتقال سریع گذرنامه ها بصورت بیست و چهار ساعت در این ایام خدمات رسانی کنند.

وی با تاکید بر ارائه خدمات رسانی مطلوب به زائران ، افزود : کلیه کمیته های زیر مجموعه ستاد اربعین به ویژه کمیته حمل و نقل در آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به زائران قرار گیرند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد : از هم اکنون تدابیر لازم برای بازگشت بدون دغدغه زائران به استان اندیشیده شود.

کامرانی افزود : قدم گذاشتن در مسیر پیاده روی اربعین با فضیلت های بسیاری همراه است و خریدار قدم های زائران حضرت زینب (س) اسوه صبر و ایثار نهضت عاشورا است.

پایان خبر /