فاطمه جراره گفت: حق و حقوق متعلق به شهرداری اگر به درستی داده شود بسیاری از مشکلات را می توان کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز در هرمزگان، نشست استاندار هرمزگان با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در محل سالن جلسات استانداری برگزار و رئیس و هر کدام از اعضای شورا به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست اظهار داشت: در حوزه شهری با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با حمایت های استاندار محترم این مشکلات مرتفع گردد.

جراره در ادامه افزود: طرح تفضیلی شهر بندرعباس یکی از مشکلات اصلی است که از سال ۱۳۶۹ به اتمام رسیده اما با گذشت ۳۰ سال برای اجرا به شهرداری‌ها ابلاغ نشده و اگر در این‌ مقطع اجرایی شود باتوجه به اینکه تمام  ظرفیت های شهر ساخته شده طرح تفضیلی کارایی لازم را نخواهد داشت.

وی گفت: کمبود فضای سبز در شهر بندرعباس از دیگر مشکلات موجود است که باعث گله‌مندی مردم گشته و فضای سبز موجود استاندار لازم را ندارد و درخواست می شود زمین هایی که قرار است بعنوان فضای سبز اختصاص داده شود دارای آب لازم برای آبیاری باشند.

رئیس شورای شهر بندرعباس عنوان کرد: یکی دیگر از دغدغه های مهم مردم شهر بندرعباس به عنوان یک مطالبه عمومی رها شدن پساب فاضلاب به دریا است که از شورای چهارم برای رفع آن پیگیری های لازم را داشتیم.

جراره بیان داشت: در زلزله اخیر با وجود بالای ۴۵ درصد بافت فرسوده معجزه خداوند متعال اتفاق افتاد و در شهر بندرعباس فقط تعداد کمی منازل در محلات بافت فرسوده آسیب دید که اگر بحث اسناد مالکیت این منازل انجام شود و پروانه ساختمانی آنها صادر گردد افراد می توانند با دریافت تسهیلات منازل مقاومی را برای خود بسازند.

وی در ادامه تصریح کرد: از استاندار هرمزگان درخواست داریم به ادارات و صنایع دستور دهند تا حق و حقوق متعلق به شهرداری‌ها به درستی داده شود لذا اگر مطالبات قانونی شهرداری‌ها اخذ گردد می توان بسیاری از مشکلات را کاهش داد.

جراره گفت: اهالی محله سنگ کن شرقی از اینکه مدت طولانی است در شهر بندرعباس زندگی میکنند اما در محدوده شهری محسوب نمی شوند به شدت گله مند بوده که درخواست می شود برای رفع این مشکل مهم چاره ای اندیشیده شود و همچنین لزوم واگذاری اراضی دولتی به مردم اهالی محله آیت الله غفاری ، نایبند جنوبی ، حسین آباد ، سورو و بسیاری از محلات شهر بندرعباس که با این مشکل مواجه هستند از دیگر مواردی است که انتظار داریم استاندار محترم دستور تسریع در انجام آن را صادر نمایند.

رئیس شورای شهر بندرعباس بیان کرد: هماهنگ بودن بین ادارات ، سازمان‌ها و ارگانها با شهرداری بندرعباس می تواند در اجرای هرچه بهتر پروژه ها موثر باشد و عدم همکاری آنها هزینه بیشتری را بر شهرداری به همراه خواهد داشت که از استاندار محترم درخواست می شود این هماهنگی را بوجود آورند.

وی گفت: آموزش رکن اساسی در پیشبرد اهداف و توسعه شهری می باشد که باید در استان هرمزگان و شهر بندرعباس بیشتر به آن پرداخته شود و همچنین ارتقا حوزه درمان از دیگر موارد مهم در استان و شهر بندرعباس است.

جراره تصریح کرد: حریم ۶۰ متری دریا ، بلاتکلیفی مشکلات ساحل نشین ها، اخذ سند مالکیت محلات بافت های فرسوده شهر بندرعباس که با گذشت ۴۳ سال از انقلاب زیبنده نیست که مردم دچار مشکل اسناد مالکیت باشند از موضاعات مهم دیگری هستند که‌ برای‌ انجام آن دستور استاندار هرمزگان را می خواهد .

وی درپایان بیان داشت: باتوجه به اینکه آلایندگی صنایع غرب موجب گله مندی مردم شهر بندرعباس شده، لذا پرداخت سهم واقعی عوارض ارزش افزوده صنایع غرب به شهرداری می تواند مشکلات را کاهش دهد و همچنین پرداخت سهم شهرداری از جرائم راهنمایی و رانندگی از دیگر درخواست های شورای شهر بندرعباس است.

انتهای پیام