آئین تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره تخصصی صنعت دریایی و رسانه با موضوع نقش ایزوایکو به عنوان بزرگترین زیر ساخت صنایع دریایی کشور در تحقق اقتصاد دریا محور با حضور مدیرعامل ایزوایکو ، فرمانده بسیج امام سجاد ، حجت الاسلام پولادی و خبرنگاران در سالن کنفرانس ایزوایکو برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: هم اکنون ۴۲ فروند شناور داخلی و خارجی همزمان در ایزوایکو بندرعباس در حال تعمیر است که ۶ فروند آن‌ها اقیانوس پیما بوده و در مرحله نهایی است.

سلمان ضربی در نخستین جشنواره صنعت دریایی و رسانه افزود: سال گذشته نیز ۹۴ فروند شناور در این مجتمع تعمیر شد که پیش بینی می‌شود این تعداد، امسال به ۱۲۵ فروند افزایش یابد.

ضربی عنوان کرد: مسائلی که در سال‌های گذشته مانع پویایی ایزوایکو بود برطرف شده است و ‌این مجموعه با تدوین و اجرای برنامه راهبردی پنج ساله جذب مشتریان خارجی را در اولویت قرار داده است که در سال‌جاری دومین کشتی خارجی غول پیکر تعمیرات خود را به ایزوایکو سپرده و در اسکله آن پهلو گرفته است.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران اضافه کرد: علاوه بر تعمیرات، تولید نیز مورد توجه جدی قرار گرفته و سال گذشته تولید به ۳۵ هزار تُن رسید که ۲۳ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشت.

به گفته ضربی، براساس هدف گذاری ها، میزان تولید امسال ۴۲ درصد رشد خواهد داشت و درآمد نیز به ۲ برابر برنامه مالی می رسد.

این مدیر صنعتی همچنین از پرداخت ۲۵ هزار میلیارد ریال معوقات بانکی طی سال گذشته و در شش ماهه امسال و تسویه ۱۰ سال بدهکاری بیمه ای و پرداخت بدهی مالیاتی خبر داد و یادآور شد: این اقدامات در کنار توجه به معیشت کارکنان و اجرای طرح طبقه‌بندی ، موجب چابک سازی در ایزوایکو و افزایش چشمگیر بهره‌وری آن شده است.

ضربی با بیان اینکه در این مراسم برگزیدگان نخستین جشنواره صنعت دریایی و رسانه در بخش تیتر، گزارش و یادداشت معرفی می شوند، خاطرنشان کرد : تعداد آثار رسیده به این جشنواره ۴۹ اثر شامل ۲۱ گزارش، ۱۵ یادداشت و ۱۳ تیتر بود.

در این جشنواره نفرات برگزیده بخش تیتر حسین روحی (ایزوایکو گره گشای صنعت)،  شهین صادقی (غول پیکر ها در ایزوایکو جان می گیرند ، ایزوایکو پشتیبان صنعت حمل و نقل دریایی کشور)، فرشته قاسمی (ایزوایکو رقیب جدی صنایع دریایی دنیا)، مهدی خسروی (روایت خودباوری آلمانی ها گفتند شما کشتی ساز نمی شوید اما شدیم) در بخش یادداشت نیز سمانه کمالی باغستانی (ایزوایکو ، یکی از مولفه های تحقق اقتصاد دریا محور)،  محمد امین عالی پور (ایزوایکو بر مدار توسعه)،  فاطمه رضایی (ایزوایکو سرمایه ملی ، ثابت شده و ریشه دار ، نیازمند نگاهی نو و جامع)، علی ستاری (ایزوایکو خط شکن روزهای سخت اقتصاد دریا محور)، در بخش گزارش غلامعباس شمس الدینی (راهی نو در صنایع دریایی)،  مرضیه دشتی (صنعت دریا، سرمایه ماندگار)، نورالهدی عطایی (کشتیرانی ایرانیان از ساحل تا فراساحل) ، شایسته تقدیر محمد خداکریمی تجلیل شدند.

گفتنی است ، شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) درسال ۱۳۵۲ به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /