عرفان دهقانی ورزشکار هرمزگانی قهرمان حل روبیک 3*3 با یک دست شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، ورزشکار هرمزگانی قهرمان مسابقات فول آیتم روبیک ایران شد عرفان دهقانی ورزشکار هرمزگانی قهرمان حل روبیک ۳*۳ با یک دست و نائب قهرمان حل روبیک ۳*۳ و رتبه چهارم حل روبیک ۴*۴ مسابقات فول آیتم روبیک ایران شد. رویداد کشوری روبیک با حضور ۱۲۵ ورزشکار به میزبانی کرمان که این مسابقه سی و دومین مسابقه رسمی روبیک ایران است، که رکورد‌های شرکت کنندگان در رده بندی جهانی ثبت خواهد شد.

برای نخستین بار در کشور مسابقه روبیک به صورت فول آیتم برگزار شد که ۱۲۵ ورزشکار در ۱۷ آیتم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این مسابقه با حضور ورزشکارانی از ۲۰ استان ایران و همچنین از کانادا و امارات متحده عربی و شرکت کنندگانی از استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد در این مسابقه با هم به رقابت پرداختند.

یکی از نکات قابل توجه این مسابقه، بازه سنی ۴۶ ساله شرکت کنندگان است، که مسن‌ترین شرکت کننده ۵۳ و کم سن‌ترین شرکت کننده ۷ سال دارد.

این دوره از مسابقات تحت نظارت و با حضور نمایندگان انجمن جهانی مکعب روبیک (WCA) برگزار و تمامی رکوردهای شرکت کنندگان در سایت انجمن جهانی مکعب روبیک ثبت شد .

گفتنی است ،۵۰ نفر از شرکت کنندگان زیر ۱۳ سال، ۲۹ نفر بین ۱۳ تا ۱۶ سال و ۴۶ نفر بالای ۱۶ سال هستندکه در این مسابقات عرفان دهقانی ورزشکار هرمزگانی قهرمان حل روبیک ۳*۳ با یک دست و نائب قهرمان حل روبیک ۳*۳ و رتبه چهارم حل روبیک ۴*۴ مسابقات فول آیتم روبیک ایران شد.

 

پایان خبر /