سرپرست مديريت امور بيماريها و مراكز تشخيصي و درماني معاونت درمان از برنامه های آموزشی در جهت ارتقاءکیفیت خدمات بالینی نوزادان بیمارستان های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، دکتر بهتا صدیق با اشاره به اینکه ارتقاء خدمات بالینی نوزدان در بیمارستان های استان هم باعث ارتقاء سلامت نوزادان و هم کاهش میزان مرگ و میر آنها می شود اعلام کرد: رسیدن به این هدف نیازمند بالا بردن دانش و مهارت پرسنل با برگزاری کارگاه و کلاس های آموزشی توسط مدرسین مجرب و با سابقه، و همچنین پایش عملکردی مراکز درمانی می باشد.

صدیق اظهار داشت: بدین منظور واحد نوزادان معاونت درمان، کارگاه اموزشی با عنوان کمک به تنفس نوزاد در یک ساعت اول تولد(HBB، Helping Babies Breath) )به صورت حضوری و عملی، جهت متخصصین زنان بیمارستان های منتخب استان برگزار نمود.

وی در ادامه افزود: این کارگاه توسط دکتر ابوالحسن دیوبند فوق تخصص نوزدان و مربی کشوری و با حضور فردوس شاکری کارشناس نوزادان معاونت درمان برگزار گردید. بعد از اتمام کارگاه طبق سناریور مربوطه آزمون عملی برگزار شد و مقرر گردید این دوره جهت ماماهای بلوک زایمان و اتاق عمل توسط متخصصین زنان هر بیمارستان به صورت مجزا برگزار شود.

انتهای پیام