جشنواره پویش ملی سلامت همراه با برگزاری مسابقات ورزشی به همت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ساحل بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، همایش پیاده روی ، گل کوچک ، تیراندازی با کمان ، فوتبال دستی ، سنجش سلامت (غربالگری دیابت و فشارخون) و جشنواره فرزندآوری و جوانی جمعیت با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، شهردار بندرعباس ، رئیس و اعضای شورای شهر بندرعباس ، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ، مسئول اموربانوان و خانواده دفتر نماینده ولی فقیه در استان ، معاونین و مدیران دانشگاه، اساتید دانشگاه ، کارمندان و دانشجویان در بلوار ساحلی (نیم دایره پشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان) برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این همایش ضمن تبریک میلاد فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت : این برنامه برای سلامتی شما برگزار شده و هدف این است بیشتر به فکر سلامتی خود باشید.

غلامعلی جاودان افزود : پویش ملی سلامت که وزارت بهداشت برنامه‌ریزی کرده است با حمایت و همراهی مسئولان سایر دستگاه‌ها به ویژه استاندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، شهردار، نمایندگان مجلس و شورای شهر به خوبی در استان انجام شده است.

جاودان اظهار کرد : پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون دو بیماری مهم را بررسی می‌کند که می‌توانند زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌های دیگر در سنین میانسالی و سالمندی باشند. درصورتی که از ابتلا به فشار خون پیشگیری نکنیم ممکن است که برای ما مشکلاتی ازجمله سکته ایجاد کند.

وی اضافه کرد : جمعیت هدف این پویش تمامی افراد در سنین بالای ۱۸سال است؛ چراکه برخی بیماری‌ها ممکن است به هر دلیل زودتر از موعد شروع شوند. اگر ما این بیماری‌ها را سریع‌تر تشخیص دهیم می‌توانیم سلامتی افراد را تضمین کنیم. همچنین افرادی که متوجه می‌‍شوند خطری برای سلامتی‌شان وجود دارد بیشتر به این مسئله توجه می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه دیابت و فشارخون به دلیل سبک زندگی و تغذیه‌ای که امروزه داریم در جامعه به وفور دیده می‌شود ، گفت : بنابراین پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها و به شناسایی به موقع آن‌ها بسیار مهم است.

غلامعلی جاودان افزود : همه مراکز بهداشتی و درمانی این غربالگری را به صورت رایگان انجام می‌دهند و انتظار می‌رود که افراد جامعه بیشتر به فکر سلامتی خود باشند و برای این غربالگری اقدام کنند.

جاودان بیان کرد : یکی از مواردی که در کنترل این بیماری‌ها نقش دارد، ورزش است و بهتر است که روزنامه حداقل نیم ساعت پیاده‌روی داشته باشیم.

وی تاکید کرد : افرادی که ورزش می‌کنند ، تغذیه خود را اصلاح می‌کنند و استرس خود را کنترل می‌کنند کمتر دچار بیماری‌هایی مثل دیابت و فشارخون می‌شوند.

هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد نشاط در بین کارکنان بود و در کنار این برنامه همزمان غربالگری فشارخون و دیابت طبق روال به صورت رایگان انجام شد.

یکی از نکات قابل توجه این جشنواره حضور دانشجویان خارجی این دانشگاه بود که امسال در رشته پزشکی در این دانشگاه پذیرفته شده اند.

اجرای طنز با موضوع دیابت و فشارخون ، قرعه کشی و اهدای جوایز به برندگان از دیگر برنامه های این جشنواره بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

پویش ملی سلامت (غربالگری فشارخون و دیابت) از ۲۵ آبان همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان آغاز شد و ۱۵ دی ماه به پایان می رسد.

پایان خبر /