مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی و آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پایگاه های هنر درمانی استان هرمزگان با حضور اقشار مختلف ، معلولان هنرمند و مسئولان استانی برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان در این مراسم  ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های چندگانه ی این سازمان در راستای توانمندسازی معلولان ، گفت :  پایگاه های هنر درمانی با هدف ایجاد دسترسی بهتر معلولین به خدمات با کیفیت و توانمند سازی این قشر احداث گردیده که طی امسال مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال جهت تحقق اهداف هدفگذاری شده در این مسیر هزینه شده است .

سامیه جهانشاهی افزود :  برنامه هایی برای توسعه این پایگاه ها و فعالیت های توانمند سازی و هنردرمانی در سراسر استان داریم که با جدیت در حال پیگیری آن هستیم.

در ادامه رئیس هیات مدیره موسسه ستاره توانبخش هرمزگان به عنوان مجری طرح هنردرمانی در استان هرمزگان با اشاره به فعالیت ۱۰  پایگاه هنردرمانی روستایی در استان هرمزگان ، عنوان کرد : هنر برای معلولان به معنای واقعی درمان است که ضمن کمک به خروج از انزوای معلولان به ایجاد اعتماد به نفس، مشارکت اجتماعی و حضور فعال در اجتماع بسیار کمک می کند.

حمید پورحسن  یادآور شد : نگاه تخصصی و همراهی مسئولان در این مسیر می تواند بسیار موثر باشد و با اجرای درست قوانین، تخصیص اعتبارات، مناسب سازی فضا و ساختار شهری و یا حتی اصلاح قوانین به دیده شدن معلولان در معادلات کلان کمک کند.

پورحسن ضمن تشکر و قدردانی از حمایت و همراهی همیشگی و نگاه تخصصی مدیرکل بهزیستی استان متذکر شد: یکی از نیازهای جامعه معلولان هنرمند استان هرمزگان فرهنگسرای تخصصی معلولان است که امیدواریم با همت مسئولان این مورد نیز محقق شود چون تاسیس این مکان در توسعه فعالیت های هنری معلولان بسیار تاثیرگذار است، کاری که در دیگر استان ها صورت گرفته و بازخورد بسیار خوبی داشته است.

این مراسم با اجرای گروه موسیقی ستاره متشکل از معلولان نابینا و همچنین تقدیر از فعالان پایگاه های هنر درمانی ادامه یافته و در انتها با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پایگاه های هنردرمانی با حضور زارعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار، نوبانی شهردار بندرعباس و مجتبی معین وزیری مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاتمه یافت.

پایان خبر /