رئیس گروه امور اجتماعی و رفاه صیادان شیلات هرمزگان از برگزاری دوه های ترویجی ، فرهنگی و آموزشی شیلات هرمزگان در راستای ممنوعیت روش های صید های مخرب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عزیزاله صادقی با اشاره به تاکیدات مدیرکل شیلات هرمزگان مبنی بر اهمیت پیشگیری و فرهنگ سازی از برگزاری این دوره های ترویجی، فرهنگی و آموزشی در راستای مقابله با صید غیر مجاز به ویژه صید پرساین در شب (شب چراغی) خبر داد.

وی با بیان اینکه این دوره ها ویژه جامعه صیادی و با هدف ممانعت از انواع صید مخرب پس از سالها دوباره توسط مدیرکل شیلات هرمزگان در دستور کار معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان قرار گرفته است تصریح کرد این دوره های آموزشی بر اساس برنامه زمان بندی شده و به صورت مستمر در همه شهرستانهای استان برگزار خواهد شد.

رئیس گروه امور اجتماعی و رفاه صیادان شیلات هرمزگان افزود : پیشیگری و همراهی جامعه صیادی بدون شک در کنار فرهنگ سازی نقش بسزا و تاثیر گذاری در کاهش صید مخرب دارد که خوشبختانه این مهم در شیلات هرمزگان مورد توجه قرار گرفته است.

صادقی تصریح کرد : این دوره ها در بنادر صیادی کنگ، حسینه و بستانه با حضور نماینده پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، نماینده یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات شهرستان،اتحادیه تعاونی های صیادی و جمعی از نمایندگان جامعه صیادی استان برگزار شد.

پایان خبر /