محمد کریمی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان به همراه باصره مدیر کل کمیته امداد استان از طرح احداث نیروگاه تجدید پذیر میناب بازدید کردند.

به گزارش صبح دریانیوز ، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان از طرح نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در روستای ماهکیان میناب و نحوه اتصال آن به شبکه بازدید کردند ، این نیروگاه در زمینی به مساحت یک هکتار و توان تولید ۱/۲ مگاوات از محل طرح های حمایتی کمیته امداد برای حمایت از دویست مددجوی تحت پوشش با عنوان نیروگاه تجمیعی احداث می‌گردد.

نیروگاه یاد شده به عنوان یک نیروگاه مقیاس کوچک و تولید پراکنده کمک خوبی به بهبود ولتاژ و رفع ناترازی برق در منطقه و کمک به محیط زیست خواهد نمود.

لازم به ذکر است ، وزارت نیرو از تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر با خرید تضمینی برق طی قردادهای بلند مدت و قیمت مناسب حمایت می نماید.

محمد کریمی در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از همراهی مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت : برای رفع ناترازی‌های برق در کشور راهی جز توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر وجود ندارد.

کریمی ادامه داد : کشور به این تصمیم رسیده است که انرژی‌های تجدیدپذیر توسعه پیدا کند و برای این منظور عمده زیرساخت‌ها ایجاد شده است.

وی برخی از مزایای نیروگاههای مقیاس کوچک را برشمرد و افزود : انرژی خورشیدی بدون آلودگی است و باعث می شود پس از نصب گازهای گلخانه ای منتشر نشود.کاهش وابستگی به نفت خارجی و سوخت های فسیلی نیز از دیگر مزایای این نیروگاهها است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان ، خودکفایی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد را هم یاد آور شد و افزود : با راه اندازی این نیروگاهها ، برق پاک تجدید پذیر در هر روز از سال در دسترس است ، حتی روزهای ابری مقداری برق تولید می شود و تکنولوژی خورشیدی یک تکنولوژی استاندارد است و در هر نوع آب و هوایی کار می کند.

پایان خبر /