همزمان با سفررئیس جمهور به هرمزگان و با حضور وزیر صمت، فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مدیر عامل شهرک های صنعتی هرمزگان، هفت ناحیه صنعتی جرون، فین، هشتبندی، سیریک، جناح، بندر لنگه به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح دریا نیوز ، سید امیر امیری زاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در حاشیه بهره برداری از ناحیه صنعتی جرون گفت : ۱۳۵ پروژه زیر ساختی و طرح صنعتی با اعتبار ۲۸۶۴ میلیارد تومان است که از این ۱۳۵ پروژه، ۷ ناحیه صنعتی جدید با اعتبار ۶۲۴ میلیارد تومان و ۱۲۸ طرح صنعتی با دو هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی گفت: در ۷ ناحیه زیرساختی صنعتی در مساحت ۲۴۳ هکتار، ۵۷ قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان افزود: زمینه ایجاد ۸۸۰ طرح صنعتی هم در این نواحی فراهم شده است.

امیری زاد تصریح کرد: با بهره برداری از این ۵۷ طرح‌ها برای ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان افزود:این ناحیه صنعتی دارای زمین هایی با  امکاناتی چون اینترنت فیبر نوری، سیستم فاضلاب، خط لوله گاز است و شهرک صنعتی جرون تا ۴۰ طرح صنعتی را می تواند پشتیبانی کند.

امیری زاد به کارخانه شیشه فلوت در شهرک صنعتی جرون اشاره کرد و گفت: کارخانه فلوت هرمزگان قرار است در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد که براساس پیش‌بینی های انجام شده روزانه بین ۹۰۰ تا ۹۵۰ تن شیشه فلوت، مشجر و رفلکس در آن تولید خواهد شد.

گفتنی است ، شهرک صنعتی جرون در جاده بندرعباس به بندر خمیر قرار دارد.

پایان خبر /