مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان امروز چهارشنبه (25 بهمن ماه )در پنجمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی در محل سالن جلسات شهرداری بندرعباس، گفت: رشد اشتغال و کارآفرینی همراه با زیست عفیفانه می‌تواند در رشد کارآفرینی و اشتغال کمک  شایانی کند و ما در استان هرمزگان رتبه یک اشتغال در کشور را داشته ایم که بدون اغراق می‌توانیم بگوییم شورای شهر بندرعباس در همه فعالیت‌هایی که برای رشد اشتغال داشته‌ایم، نقش اساسی داشته‌اند

به گزارش صبح دریانیوز، محدثه درویشی با اشاره به راه‌اندازی هفت کارگروه اشتغال ویژه بانوان در استان هرمزگان ، یادآور شد: امسال را مقام معظم رهبری سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌اند و همانگونه که می‌دانیم از نظر روانشاختی بانوان ردیف اول تربیت نسل هستند.

درویشی، با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده با نگاه به شبکه‌های مردمی که در مسئله اشتغال به صورت تخصصی فعالیت می کنند اثرگذارتر است، تصریح کرد: با محوریت چند موسسه، کارگروه‌های تخصصی را راه‌اندازی کرده‌ایم که هفت کارگروه ایجاد شده است و سه کارگروه تخصصی‌تراست.

مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان، عنوان کرد: کارگروه اشتغال خانواده محور، به شبکه مردمی سپرده‌ایم و مسئول آن را فردی قرار داده‌ایم که دغده‌مند و متخصص بوده و از ارگان‌های مختلف در این رابطه کمک گرفته‌ایم.

 به گفته وی، به جای اینکه بنشینیم دستورالعمل بنویسیم، از مردم جویای مشکلات شده‌ایم که در این شبکه بیش از ۲۰۰ بانوی هرمزگانی عضو شده‌اند و آموزش‌های لازم را برای برندسازی و حیطه‌های تخصی اشتغال خود فرا می‌گیرند.

وی تأکید کرد: برایمان آغاز تخصصی‌تر اشتغال بانوان بسیار حائز اهمیت بوده است و در این رابطه یک مشاور اشتغال به صورت رایگان در دفتر ادراه کل بانوان استانداری برای مشاوره به گروه هدف مستقر شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان به دیگر اقدامات انجام شده اشاره و اضافه کرد: کمک در راستای کارگاه‌های مختلف، برگزاری همایش ایده شو نسل نو با هدف شناسایی نسل جوان کار،از فعالیت‌هایی بوده است که در این راستا انجام شده است.

گفتنی است، این کمیسیون در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲۵  و ۲۶  بهمن ماه به میزبانی شورای شهر بندرعباس درمحل دفتر شهردار برگزار می شود.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا