عملیات اجرایی تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر در جو و خلاء، گاز مایع و تصفیه آب های ترش و مراکس پالایشگاه بندرعباس با تکیه بر توان متخصصان این پالایشگاه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،اجرای تعمیرات اساسی مطابق برنامه تدوین شده از قبل و بر اساس هماهنگی های صورت پذیرفته با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و کسب مجوز های لازم برای یک بازه ۳۵ روزه برنامه ریزی و از اول آبان امسال آغاز شد.

معاون تولید شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با وجود تراکم و حجم فوق العاده سنگین کار و گستردگی عرصه پر مخاطره عملیات تعمیرات اساسی، تمهیدات لازم و سازوکار مناسب با بهره گیری و استفاده از کلیه امکانات برای این تعمیرات برنامه ریزی شده است تا با بهترین کیفیت و مطابق با استانداردهای تعمیراتی و رعایت الزامات ایمنی، این تعمیرات اساسی انجام شود.

مهندس ذاکری افزود: هدف اصلی از انجام این تعمیرات اساسی، آماده سازی واحد های عملیاتی مورد نظر برای ادامه کارکرد مستمر و شبانه روزی برای یک دوره فعالیت دیگر و تولید و تامین فرآورده های نفتی با کیفیت مناسب است.

وی گفت: در تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر در جو و خلاء، گاز مایع، تصفیه آبهای ترش و مراکس پالایشگاه بندرعباس، کلیه ظروف و برجها، مُبدل ها، فن های هوایی، کولرهای آبی، خطوط لوله، پمپها و کمپرسورها، سیستم های برقی و ابزار دقیق، ایستگاه های کنترل برق و سیستم فِلِر مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند و تعمیرات مورد نیاز بر روی آنها انجام می شود.

معاون تولید شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به دقت و حساسیت در اجرای تعمیرات اساسی افزود: به منظور اجرای این تعمیرات اساسی کلیه برنامه ریزی فرآیندی و اجرایی تهیه و کالاها، اجناس، تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز تعمیرات تامین شده است.

ذاکری با اشاره به انجام کار در دو شیفت بصورت شبانه روزی بمنظور حداکثر بهره گیری بهینه و مطلوب از اوقات شبانه روز و بهره وری بیشتر گفت: در اجرای این تعمیرات اساسی از خدمات ۱۴۹۳ تَن نیروی بیرون از شرکت و ۱۲۰۰ تَن از نیروهای داخلی شرکت و در مجموع ۲۶۹۳ تَن نیروی اجرایی استفاده می شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت نیروی انسانی در این تعمیرات اساسی، علاوه بر معاینه سلامت نیروهایی که از بیرون پالایشگاه جذب می شوند، همه نیروهایی که در تعمیرات حضور دارند باید هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند.