رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه از انجام بیش از 4700 ماموریت اورژانسی توسط اورژانس ۱۱۵ هرمزگان در طرح امداد نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، دکتر محمود حسین پور در این خصوص گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین سال جدید، ۲۲ هزار و ۶۶۰  تماس با مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ هرمزگان برقرار شد که از این تعداد ۱۲۶۰ مورد مشاوره پزشکی توسط پزشکان مستقر در مرکز پیام به مددجویان ارائه شد ، تعداد ۳۷۸۰ مورد مزاحمت ثبت و برای بیش از ۴۴۰۵ تماس آمبولانس اعزام شده است.

حسین پور ، افزود: در مدت یاد شده، برای ۱۲۵۱ حادثه ترافیکی با ۱۶۲۰ مصدوم و ۲۷ فوتی توسط اورژانس هرمزگان خدمت رسانی شده است.

وی ، یادآور شد :  ۱۲ مورد اعزام هوایی توسط بالگردهای پایگاه هوایی بندرعباس و بستک انجام شد که طی آن ۲۴ مصدوم و بیمار به بیمارستان های مرکز استان اعزام شدند.

 

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه  علوم پزشکی هرمزگان ، اضافه  کرد : همچنین۳۳ بیمار هم توسط شناور های اورژانس دریایی از جزایر قشم و هرمز به بندرعباس اعزام و بیش از ۷۹۰ خدمات سلامت محور در ۷ ایستگاه سلامت نوروزی این مرکز ارائه شد.

 

حسین پور ، خاطر نشان کرد : ۲پایگاه موتور لانس نیز در ایام نوروز راه اندازی شد که ۳۱ مورد ماموریت در این مدت به مددجویان ارائه شد.

 

این مسئول ، اذعان داشت : در نوروز امسال ۲ مورد اهدا عضو با ایثار خانواده های ملیوار و ناصر نیز انجام شده که به واسطه آن ۷ بیمار نیازمند عضو پیوندی نجات یافتند.

انتهای خبر /