مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گفت: برای تامین آب مشترکان و گذر از تابستان بدون تنش سال 1402 افزایش دبی آب چاه ها به ظرفیت 284 لیتر بر ثانیه پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، عبدالحمید حمزه پور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان برگزار شد، افزود: اقدامات آبفا در این زمینه بدون وقفه ادامه دارد و برای رفع نیاز آبی جمعیت هرمزگان، ۷۴ لیتر بر ثانیه در قالب حفر چاه های جدید و و ۱۷۴ لیتر بر ثانیه در قالب کف شکنی از ابتدای امسال برای گذر از تنش آبی انجام شده است.

حمزه پور  تصریح کرد: کم بارشی و تداوم خشکسالی طی سال های اخیر باعث افت چاه های تامین آب شهرها و روستاها شده و برخی از چاه ها نیز به طور کامل از مدار بهره برداری خارج شده اند.

مدیرعامل آبفا ، افزود : همچنین با هدف رفع نیاز مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، آبرسانی سیار با ظرفیت ۱۹ هزار و ۹۸۸ متر مکعب پیش بینی شده که این روند همچنان برای رفع نیاز آبی مشترکین ادامه خواهد داشت.

حمزه پور همچنین به تولید آب شیرینکن ها اشاره کرد و گفت: به منظور تامین نیاز آبی مشترکان شهرها و روستاهایی که از منابع آب شیرینکن ها تامین می شوند، روزانه ۲۲۸ هزار و ۴۳۸ متر مکعب آب تولید می شود که جمعیتی بالغ بر ۸۸۲ هزار و ۸۳۲ نفر از این منابع تامین آب می شوند.

پایان خبر /