مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت : تصفيه خانه آب بشاگرد يكي از پروژه هاي مهم و با اهميت مصوبه سفر اول رئيس جمهور به هرمزگان است كه با تكنولوزي هاي روز دنيا با 65 درصد پيشرفت فيزيكي به سرعت در حال احداث است.

به گزارش صبح دریانیوز ، عبدالحمید حمزه پور در بازدید از پروژه های آبرسانی شهرستان بشاگرد و نشست مشترک با فرماندار این شهرستان افزود : با تکمیل این پروژه، فرایند تصفیه آب در این مجموعه نیز به روش متعارف انجام و نیاز آبی شهر سردشت و ۵۰ روستای مسیر با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر از طریق این تصفیه خانه تامین خواهد شد.

حمزه پور با بیان اینکه سد جگین ظرفیت بزرگ برای تامین آب بشاگرد است ، افزود : با هدف تامین نیاز آبی شهرستان بشاگرد ، این تصفیه خانه در فاز فعلی ۱۷۴ لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ابراز امیدواری کرد : با تکمیل تصفیه خانه آب بشاگرد ، ۱۷۴ لیتر بر ثانیه به ظرفیت این شهرستان اضافه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به سفر پیش روی ریاست جمهوری به هرمزگان و اهمیت دولت به تکمیل پروژه های مناطق محروم ، پیش بینی می شود ۱۵ روستای بشاگرد بزودی از این محل تامین آب شوند.

حمزه پور همچنین با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم از پروژه های آبرسانی گفت : در دولت فعلی امیدواری مردم به تکمیل پروژه های آبرسانی بیشتر شده و خوشبختانه با حمایت های وزارت نیرو و استاندار هرمزگان شاهد به ثمر نشستن پروژه های مهم و اولویت دار آب در استان هرمزگان هستیم.

به گفته وی ، در حال حاضر ارزش پروژه های در دست اقدام شهرستان بشاگرد ، ۷۰۰ میلیارد تومان است که تکمیل آنها تاثیر به سزایی در پایداری آب این شهرستان خواهد داشت.

پایان خبر /