مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت : ۷۲ طرح آبرسانی و پایداری ۱۵۷ روستا و ۶ شهر به شبکه توزیع آب در هرمزگان مهم‌ترین طرح‌های است که در سفر ریاست جمهوری در حوزه آب به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش صبح دریانیوز ، عبدالحمید حمزه پور افزود : برای اجرای این طرح‌ها ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حمزه پور گفت : با افتتاح این طرح‌ها ۲۹۰ هزار نفر از جمعیت استان در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد، قشم، میناب، سیریک و بشاگرد از برکات آن بهره مند می‌شوند.

وی افزود : مهم‌ترین این طرح‌ها شبکه توزیع و تصفیه خانه فاضلاب میناب و مهم‌ترین آب شیرین کن‌هایی که به بهره برداری می‌رسد شامل آب شیرین کن زیارت در شهرستان سیریک و خط انتقال آب که مشکل ۴۰ روستا در شهر گروک شهرستان سیریک را برطرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت : همچنین دو طرح آب شیرین کن در غرب شهرستان قشم؛ منطقه لافت و باسعیدو و همچنین آب شیرین کن تنب بزرگ و هرنگ بستک از مهم‌ترین آب شیرین کن‌هایی هستند که با حضور رئیس جمهور در استان به بهره برداری می‌رسد.

به گفته حمزه پور ، ارتقا و بهبود کیفیت تصفیه خانه بندرعباس با حجم ۴۰ هزارمتر مکعب از دیگر طرح‌هایی است که در این سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی افزود : شهرستان سیریک با ۴۰ روستا و حاجی آباد با ۱۱ روستا به ترتیب بیشترین و کمترین شهرستان‌های بهره بردار از این طرح‌ها هستند.

پایان خبر /