امام جمعه اهل سنت بندرعباس در خطبه های نماز جمعه اهل سنت بندرعباس خواستار رسیدگی به موضوعاتی شد که باعث ایجاد مزاحمت برای مردم و همچنین مسائلی از جمله کنکور که باعث قبولی هزار نفر در کنکور با استفاده از تقلب گردیده ، شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، شیخ یوسف جمالی با بیان اینکه برخی مسائل ظلم آشکار به نسل علمی است و آینده آنها را به خطر می اندازد ، افزود : یکی از این مسائل قبولی هزار نفر در کنکور با تقلب و ورود آنها به دانشگاه است که هم سازمان سنجش می داند و هم آموزش عالی و همه هم به آن اذعان کرده است.

وی با انتقاد از توجیه مسئولان دست اندرکار بویژه مجلس شورای اسلامی در خصوص این اتفاق گفت : آموزش و پرورش می گوید این ها الان دانشجو هستند و به ما ارتباطی ندارد؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز می گوید، مجلس گفته این ها دیگر وارد دانشگاه شده اند و بگذارید به تحصیل ادامه دهند و برخی نیز می گویند اگر این ها اخراج شوند روحیه شان خراب می شود.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس ، این رفتار را ظلم آشکار دانست و ادامه داد: افرادی ناجوانمردانه وارد دانشگاه می شوند از طرفی داوطلبی که شبانه روز زحمت کشیده و قبول نشده خودکشی می کند، آیا این حق است.

شیخ جمالی افزود : سول مردم این است که پشت قبولی این افراد چه کسی و کدام مسئول است که با این رفتار نسل کشور ما در حال نابودی است.

وی ادامه داد : شرایط آنجا بدتر می شود که افراد قبول شده با تقلب در بهترین دانشگاه های کشور و در رشته های حساسی همچون پزشکی تحصیل می کنند که من و شما باید برای درمان باید به آنها مراجعه کنیم.

وی تصریح کرد : متاسفانه این اتفاق نشان داد که کسی به دنبال پیاده کردن عدالت نیست. یک نفر اگر بخواهد با تقلب وارد دانشگاه شود، اتفاق بدی است چه برسد به زمانی که هزار نفر با تقلب وارد دانشگاه شوند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت عوارض جاده ای برای مردم قلاتو و طولانی شدن مسیر به دلیل تغییر در میدان خروجی شهر بندرعباس حد فاصل بندر شهید باهنر و رجایی، افزود: طولانی شدن مسیر با مسدود کردن میدان خروجی شهر باعث شده تا هزینه تردد برای روستاهایی از جمله قلاتو چند برابر شود از طرفی دوربین عوارض آزادراهی در محلی نصب شده که روستائیان ساکن این محدوده هر روز برای تردد باید عوارض پرداخت کنند و با آنها طوری رفتار می شود که انگار آنها در سرزمین اصلی خود زندگی نمی کنند و برای ورود به آن باید عوارض پرداخت کنند.

به گفته شیخ جمالی ، آزادراه روی جاده ای ساخته شده که از قدیم مسیر تردد آنها بوده است؛ اگر قرار بر عوارض است ، می بایست آزاد راه در مسیر جداگانه احداث می شد تا این روستائیان مجبور نباشند برای ورود و خروج به روستایشان و یا مردم بندرعباس برای رفتن به قبرستان در یک مسیر خیلی کوتاه عوارض پرداخت کنند.

وی در پایان گفت : این اقدام انصاف نیست و علیرغم پیگیری ها از مسئولان دست اندرکار راهداری نتیجه ای در بر نداشته و انتظار داریم که به این موضوع را مجددا رسیدگی کنند.

پایان خبر /