معاون بهره‌ برداری شرکت صبا فولاد خلیج‌ فارس گفت : شرکت صبا فولاد خلیج‌ فارس موفق شد در سال مهار تورم و رشد تولید ، در سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ، تولید خود را به میزان ۵۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، احسان رسولی با اعلام این خبر ، گفت : دستیابی به دو رکورد تولید ۱۲۲ هزار و ۸۰۰ تن در فروردین‌ماه و ۱۲۵ هزار و ۲۲۰ تن در خردادماه که با همکاری و همدلی و سخت‌کوشی همه همکاران در شرکت صبا فولاد محقق شد بخشی از دستاوردهای این شرکت بوده که با انجام اقدام‌های اصلاحی جهت رفع موانع تولید ، انجام تعمیرات برنامه‌ریزی شده دقیق و مسنجم محقق شد.

رسولی افزود : هم‌چنین این شرکت نیز موفق شد سال گذشته با تولید ۹۷۰ هزار تن بریکت‌گرم آهن‌اسفنجی رکورد سال قبل خود را به میزان ۱۵ درصد ارتقا دهد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه بومی‌سازی گفت: در زمینه توسعه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات چهار شاخص کلیدی تعریف شده که به صورت مداوم این شاخص‌ها که شامل تعداد قطعات و تجهیزات بومی‌سازی شده، میزان ارز صرفه‌جویی شده حاصل از بومی‌سازی، ضریب کیفیت قطعات و تجهیزات بومی‌سازی شده و تعداد دفترچه‌های فنی ساخت تدوین شده مورد پایش قرار می‌گیرد و امیدواریم با طراحی و استقرار نظام بومی‌سازی قطعات و تجهیزات و استقرار زیرسیستم‌های اطلاعاتی بومی‌سازی و هم‌چنین بهینه‌کاوی از شرکت‌های فولادی مشابه، قطعات و تجهیزاتی که بومی شده است را شناسایی و وندورهای معتبر در این زمینه درگیر نماییم. هم‌چنین با تدوین دفترچه‌های فنی ساخت قطعات و طراحی و استقرار نظام کنترل کیفی ساخت قطعات و تجهیزات شاهد رشد بومی‌سازی قطعات در شرکت صبا فولاد باشیم.

معاون بهره‌ برداری شرکت صبا فولاد خلیج‌ فارس با اشاره به ساخت کمپرسور پروسس که اخیرا در این کارخانه نصب و راه‌اندازی شده نیز گفت: این کمپرسور ساخت یکی از شرکت‌های ایرانی بوده که در مدار تولید این شرکت قرار گرفته است، توان موتور این تجهیز ۲۶۰۰ کیلووات و وزن موتور حدود ۳۰ تن و فشار ورودی در حدود ۵/۲ بار بوده است که تاکنون عملکرد آن با مشابه خارجی مطابقت دارد. با خرید این کمپرسور حدود یک میلیون یورو نیز صرفه‌جویی ارزی اتفاق افتاد و این تجهیز در مدت ۱۰ ماه ساخته و نصب گردید.

احسان رسولی برنامه‌های آینده این واحد صنعتی را به سه دسته تقسیم‌بندی کرد و در مورد هر کدام به شرح زیر توضیح داد : افزایش کمی و کیفی تولید؛ در جهت تحقق این هدف استراتژیک چهار شاخص کلیدی تعریف شده و با پایش این شاخص‌ها مطمئن خواهیم بود که در جهت تحقق این هدف گام بر می‌داریم هم‌چنین اقدام‌های استراتژیکی از جمله استقرار سیستم اطلاعاتی مدیریت تولید، خرید و نصب گوگردزدا، خرید و نصب کمپرسورها سایت، طراحی و احداث خط هیتاب، بررسی و آنالیز توقفات؛ بهبود عملکرد کولینگ تاورها، بهبود راندمان لایم‌کوتینگ، تدوین و بازنگری وآموزش دستورالعمل و بهره‌برداری موثر از استکر ریکلایمر از جمله اقداماتی است که جهت افزایش کمی و کیفی تولید تعریف و عملیاتی شده است.

افزایش آماده به‌کاری خطوط تولید ؛ برای این هدف استراتژیک نیز ۷ شاخص مهم و کلیدی تعریف شده که با کنترل شاخص‌ها اطمینان می‌یابینم که هدف را محقق خواهیم کرد و برای تحقق این شاخص‌ها اقدام‌های استراتژیک مهمی تعریف شده است که از آن جمله می‌توان به استقرار نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی، پروژه کاهش توقف اضطراری، طراحی و استقرار نظام بازرسی فنی و طراحی و استقرار نظام نگهداری و تعمیرات و هم‌چنین تدوین و بازنگری و آموزش دستورالعمل نگهداری و تعمیرات اشاره کرد.

بهینه‌سازی مصارف؛ برای این هدف استراتژیک نیز سه شاخص کلیدی تعریف شده که به صورت مداوم کنترل و پایش می‌شود و جهت تحقق این شاخص‌ها اقدام‌های کلیدی هم‌چون استقرار نظام مدیریت انرژی، احداث تصفیه‌خانه پساب صنعتی، نصب تجهیزات پیش‌تصفیه، اخذ انشعاب از لاین ۳۰ اینچ سراسری در برنامه قرار گرفته است.

رسولی اصلی‌ترین انتظارات خود از دولت را توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای و دریایی، توسعه زیرساخت‌های برق و گاز در کشور و شناسایی و توسعه معادن جدید و افزایش ظرفیت و ذخایر معادن کشور و توسعه اکتشافات و افزایش عمق اکتشافات عنوان کرد.

وی افزود : توازن نسبی در زنجیره تولید و کنترل و هدفمند کردن مجوزهای صادره واحدها در زنجیره فولاد و نیز حرکت به سمت تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری و تشکیل کارگروه‌ها پایش طرح‌های زنجیره فولاد، کارگروه توسعه حمل‌ونقل ریلی، کارگروه توسعه بنادر، کارگروه تامین مواداولیه از دیگر توقعات برای تولید بهتر و روان‌تر می‌باشد. ضمن‌اینکه توسعه صادارت، تامین مالی جهت طرح‌های توسعه‌ای و هدایت سرمایه‌گذاران به حضور موثر در صنایع پایین‌دستی صنعت فولاد نیز از نکاتی است که باید به آن توجه نمود.

معاون بهره‌ برداری شرکت صبا فولاد خلیج‌ فارس در پایان ابراز امیدواری کرد : این شرکت با توسعه نظام‌های مدیریتی و مشارکتی، توسعه زیرساخت‌های سیستمی و توسعه ظرفیت‌های تولیدی با ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان، ارتقای دلبستگی و توانمندی آنان و توسعه شایستگی مدیران و کارکنان خود، فرآیندهای داخلی را که شامل افزایش کمی و کیفی تولید و افزایش آماده به‌کاری خطوط تولید و بهینه‌سازی مصارف بهبود داده و با افزایش رضایت مشتریان باعث رشد درآمد پایدار شده و با مدیریت هزینه‌ها نقش موثری را در سودآوری شرکت ایفا نماید.

پایان خبر /