دفتر انجمن حمل‌ و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی هرمزگان با حضور احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان، مهران نجاتی رئیس انجمن حمل‌ونقل و لجستیک هرمزگان، بازرگان عضو هیات نمایندگان، دبیر کل اتاق بازرگانی هرمزگان و جمعی از فعالان اقتصادی افتتاح شد.

به گزارش صبح دریا نیوز ، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی و فعالیت این انجمن در راستای تقویت و توسعه مناسبات تجاری در سطح کشوراست، گفت: ظرفیت هرمزگان ازلحاظ هوایی، دریایی، زمینی و ریلی واقعاً در سطح کشور بی‌نظیر است و دنیا این ظرفیت را بهتر از ما شناسایی کرده است.

مرادی در حاشیه آغاز به کار انجمن حمل‌ونقل و لجستیک هرمزگان در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با قدردانی از محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی استان در راستای تسهیل در امور بازرگانان و ایجاد انجمن‌های تخصصی  ادامه داد: هرمزگان به‌نوعی پایتخت حمل‌ونقل کشور محسوب می‌شود،حمل‌ونقل  به لحاظ تجاری و اقتصادی از اهمیت برجسته‌ای برای ایران و کشورهای منطقه برخوردار است و این موضوع اهمیت هرمزگان را دوچندان می‌کند.

وی ، با بیان اینکه آن میزانی که دنیا به ظرفیت استان هرمزگان واقف است، متأسفانه در درون خودمان این اطلاعات لازم را کسب نکردیم و به همین دلیل دنبالش نبودیم، تصریح کرد: بر اساس فعالیت این انجمن، ما می توانیم  ارتباطاتمان را با دنیا بیشتر کنیم و از این ظرفیت خدادادی بیشترین بهره را ببریم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی،  تاکید کرد: امروز به دنبال این هستیم که بتوانیم در کنار اشتغال، اقتصاد پایداری را رقم بزنیم و امید است این انجمن بتواند با همراهی مجمع نمایندگان گام های بلندی در این عرصه بردارد.

رئیس انجمن حمل‌و نقل و لجستیک هرمزگان ، با بیان اینکه ایده تشکیل انجمن  از سوی اتاق بازرگانی بوده است ، عنوان کرد : پروانه تأسیس و فعالیت این انجمن از اتاق ایران اخذشده است.

مهران نجاتی، اضافه کرد : این انجمن درواقع یک انجمن فراگیر حمل‌ونقل است و تنها استان دارای  این انجمن هستیم ومی طلبید که انجمن تخصصی فراگیر را در ذیل اتاق بازرگانی داشته باشیم.

نجاتی بابیان اینکه مأموریت این انجمن حل مشکلات  فعالان حوزه حمل‌ و نقل در  دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و حاکمیتی است، اظهار داشت: طبق قانون بهبود فضای کسب‌وکار تعریف‌ شده در  اتاق بازرگانی ما  ذیل اتاق بازرگانی هستیم، می‌توانیم از درگاه اتاق بازرگانی استفاده کرده و مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه حمل‌ونقل را پیگیری و حل و برطرف کنیم.