به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، داریوش محمودی عنوان کرد : با توجه به خرابی اکسپنشن شماره GA7 مربوط به داکت کراسآور هوای گرم واحد یک، که مشکلاتی همچون کاهش جریان هوای ورودی به مشعلها، احتراق ناقص و افت راندمان بویلر را در پی داشت و از آنجایی که وضعیت داکت هوا و نشتیها و کاهش جریان هوای احتراق در طی سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته بود، نیاز به بازرسی این قسمت جهت انجام تعمیرات و رفع مشکلات همیشگی، ضروری به نظر میرسید.
محمودی افزود : پس از انجام بازرسی فیزیکی از تجهیز مذکور و مشاهده خوردگی شدید در این اکسپنشن، که منجر به پارگی شده بود، پس از انجام بازدیدهای لازم، علاوه بر تعویض اکسپنشن معیوب، بخشی از داکت ورودی و خروجی اکسپنشن نیز که حجم بیشتری از کار را در بر میگرفت، برای اولینبار تعمیر شد.
وی خاطرنشان کرد : باتوجه به اینکه داکت و اکسپنشن مورد نظر در طبقه ۶ ساختمان بویلر و در ارتفاع ۳۵ متری از سطح زمین قرار دارد، مونتاژ و ساخت آن در محل نصب، نیازمند فضای کافی و در اختیار داشتن ابزارآلات لازم از قبیل جرثقیل و … است، از این رو کار ساخت و آمادهسازی داکت مورد نظر در فضای داخلی کارگاه جوشکاری انجام و پس از آمادهشدن آن، اکسپنشن تعویضی نیز در همین مکان بر روی داکت مذکور مونتاژ و جوشکاری شد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد: در ساخت این داکت که بهصورت ۲ تکه ساخته شده، ۲۳۰ نفر ساعت مشارکت داشتند.
لازم به ذکر است مونتاژ و جوشکاری زیرسازیهای مورد نیاز ، جهت نصب عایق از دیگر فعالیتهای انجام شده در کارگاه جوشکاری برای تکمیل فرآیند ساخت بود ، که پس از پایان مرحله ساخت ، مجموعه مذکور به محل نصب انتقال و کار مونتاژ و جوشکاری آن به داکتهای قدیمی و نیز نصب ساپورتهای نگهدارنده آن در دو طرف داکت باموفقیت بهاتمام رسید.
محمودی در پایان تصریح کرد : ساخت و نصب داکت کراسآور هوای گرم واحد یک بخار در روند تولید و افزایش راندمان نقش بسزایی دارد.
انتهای پیام
Friday, 22 November , 2024